اقتصادی

اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی برای استارتاپ‌ها

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی محمدی در خصوص تسهیلاتی که از اسفندماه در اختیار کسب‌وکارها گذاشته شده است، گفت: یکسری از شرکت‌های بخش خصوصی و استارت‌آپ‌هایی که در حوزه دیجیتال فعال بودند با شیوع کرونا با آسیب جدی روبرو شدند؛ معاونت علمی ‌ریاست جمهوری با مشارکت صندوق نوآوری شکوفایی، برای کمک به آن‌ها برنامه‌ای ترتیب داد تا آن‌ها کسب‌وکار آن‌ها از دور خارج نشود.

وی  خاطرنشان کرد: در فاز اول، تمرکز خود را بر حوزه‌هایی گذاشتیم که به کمک‌های مستقیم مانند زیرساخت، کمک فنی و تسهیلات نیاز داشتند که به واسطه آن بتوانند کسب‌وکارشان را توسعه دهند. این شکل از همراهی را بیشتر در حوزه‌هایی مانند آموزش مجازی و سلامت آنلاین انجام دادیم. وی بیان کرد: با این برنامه تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای شرکت‌های دانش‌بنیان و تا سقف ۴۰۰ میلیون برای شرکت‌های خلاق، تسهیلات آسیب دیدگی از کرونا تخصیص پیدا کرد.

محمدی افزود: این باعث شد بخش زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های خلاقی که با این پاندومی‌آسیب دیدند، وارد فاز دریافت وام با نرخ بهره اندک یا تنفس ۶ ماهه شوند و مشکلات خود را حل کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با بیان اینکه امکان استفاده از دیتاسنترهای بخش خصوصی، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری را برای برخی از کسب‌وکارها مهیا کردیم، افزود: برای برخی از کسب‌وکارها در مقطعی از اسفندماه علاوه بر کمک فنی، کمک مالی نیز در نظر گرفته شد تا بتوانند کسب‌وکار خود را توسعه بدهند.

وی با بیان اینکه کمپین «کرونا پلاس» از دیگر اقداماتی بود که از سوی معاونت علمی ‌برای حمایت از استارت‌آپ‌های آسیب‌دیده از کرونا شکل گرفت، اظهار داشت: در این کمپین استارت‌آپ‌ها باید راه‌حل‌هایی در حوزه سلامت، آموزش، خرده فروشی آنلاین و استفاده از فناوری‌های جدید برای رویارویی با مشکلات ارائه دهند تا به واسطه آن حضور در قرنطینه برای مردم راحت‌تر شود.

در این کمپین، ۶۰۰ استارت‌آپ حضور پیدا کردند که پس از ارزیابی‌های اولیه ۳۸۰ استارت‌آپ که بهترین سرویس را ارائه می‌دادند برای قرار گرفتن در لیست کمک مالی انتخاب شدند.

محمدی گفت: از این تعداد، ۱۸۰ استارت‌آپ به شکل مستقیم بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان با تنفس شش ماه حمایت مالی دریافت خواهند کرد. این تسهیلات مالی به شرط بزرگ شدن و توسعه کسب‌وکار قابل تبدیل به بلاعوض هستند و نیازی نیست، کسب‌وکارها آن را برگرداند.

وی درباره ۲۰۰ کسب‌وکار دیگر گفت: آن‌ها خدمات فنی مانند زیرساخت، تبلیغات، سروری، شبکه و تخفیف ۱۰ میلیون تومانی برای استفاده از زیرساخت دریافت کردند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی همچنین  از آغاز کار مشترک با وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: پهنای باند و گسترش آن جزو وظایف وزارت ارتباطات است و اکنون این توسعه هم داخلی هم بین‌المللی به شکل خوبی در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای امروز کسب‌وکارها، دیتاسنتر و سرور موردنیاز برای گسترش کسب‌وکارشان است.

محمدی با تاکید به اینکه زمانی که شرکت‌ها بزرگ می‌شوند دیگر سرورهای قدیمی‌ جوابگوی نیاز آن‌ها نیست، افزود: کار مشترکی با وزارت ارتباطات انجام دادیم تا هشت دیتاسنتر در شهرهای مختلف که سازمان فناوری اطلاعات در سال‌های گذشته در روی آن سرمایه‌گذاری کرده را انتخاب کنیم و با رفع کردن مشکلاتی که از نظر زیرساختی دارند، آن را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهیم. به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، با بروز کردن این دیتاسنترها و قرار دادن‌شان در مدار، حدود ۱۵ درصد به ظرفیت دیتاسنترها اضافه خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=32962
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن