کارآفرینی

اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی به مشاغل خانگی

مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران از تخصیص ۱۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی به طرح توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، نادر گیویان‌پور در گفت‌وگو با بیان اینکه در حال حاضر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت پایلوت در ۹ استان کشور تعریف و مصوب شده است، اظهار کرد: این طرح در حوزه‌های مرتبط با سند اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود تا مناطق کمتر برخوردار نیازمند اشتغال خانگی را پوشش دهد.

وی افزود: بخش زیادی از مخاطبین اشتغال خانگی زنان هستند و ممکن است این زنان به عنوان سرپرست خانوار، مدیریت اقتصادی منزل را داشته باشند. مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران با بیان اینکه استان اصفهان یکی از پیشتازان این طرح است، گفت: متولی اجرای این طرح، جهاد دانشگاهی بوده که با همکاری امور بانوان ریاست جمهوری و امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و … این طرح پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: با وجود تلاش‌های ویژه جهاد دانشگاهی اصفهان، ایجاد اشتغال ۳ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی برای استان اصفهان پیش‌بینی شده است که نیازمند کمک نهادهای دیگر به این مجموعه هستیم.

گیویان‌پور افزود: جهاد دانشگاهی با وجود سبقه خود در حوزه فعالیت‌های پیاده سازی و اجرای اهداف اشتغال خرد، توانمندی پیاده کردن طرح توسعه ملی مشاغل خانگی را دارد و اصفهان نسبت به سایر استان‌ها در این زمینه موثرتر عمل کرده و به نظر می‌رسد این طرح ظرفیتی برای شهرستان‌های استان مهیا کند تا از خدمات توسعه طرح ملی مشاغل خانگی بهره مند شوند.

وی گفت: اخیرا معاون وزیر کار، ۱۰ درصد تسهیلات اعتبار اشتغال روستایی را به طرح توسعه مشاغل خانگی اختصاص داده است تا با تامین اعتبار بیشتری و پشتیبانی مالی بهتر، این طرح اجرایی شود.

مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران با اشاره به اینکه در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای جهت هماهنگی و همچنین پیشران و پایدارسازی اشتغال به صورت منطقه‌ای و محلی می‌تواند عمل کند، اظهار کرد: جمعیت احیاگران روستایی به عنوان یک جمعیت مردم نهاد، جهت تعامل با جهاد دانشگاهی و در قالب تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه مشاغل خانگی در چند بخش اجرایی برای کمک به پایداری و اشتغال زنان مشارکت می‌کند.

وی در خصوص پتانسیل جمعیت روستایی برای مشاغل خانگی، بیان کرد: در روستاها عمده مشاغل در حوزه کشاورزی تعریف شده و مشاغل زنان بعضا به حوزه صنایع تبدیلی، تکمیلی، خدمات گردشگری و صنایع دستی برمی‌گردد.

گیویان‌پور با اشاره به پتانسیل بالقوه روستاها در حوزه کسب‌وکار، اظهار کرد: باید با ساماندهی مشخص از کسب‌وکار روستاها از مسیر آموزش تا مشاوره و همچنین زمینه تولید و در ادامه برای اتصال بازار، حمایت کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=52205
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن