کارآفرینی

احتمال افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان در سال آینده

در پیوست ضوابط مالی بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ که توسط رییس جمهوری به تازگی به سازمان‌های اجرایی ابلاغ شده، افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار ۲۵ درصد پیش‌بینی شده و این رقم قطعی نبوده و پس از تصویب شورای عالی کار، لازم الاجرا خواهد شد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، در این بخشنامه سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه‌کار کارکنان برای سال آینده معادل اعتبار سرانه اضافه‌کاردرنظر گرفته شده در سال ۱۳۹۹ پیش بینی شده و تعیین سقف اعتبار در نظر گرفته شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ همچنین در زمینه اعتبار ماموریت‌های داخلی و خارجی کارکنان و اعتبار سرانه کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم کارکنان نیز لحاظ شده و دستگاه های مربوطه موظفند در سند اجرایی بودجه دستگاه مربوطه خود این سقف را رعایت کنند.

علاوه براین در بخشنامه بودجه سال آینده در زمینه مبلغ پاداش پایان سال کارکنان یا همان عیدی مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده که تایید نهایی آن هم موکول به تصویب هیات وزیران شده و این در حالی است که مبلغ مصوب عیدی در بودجه سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

براساس این گزارش دربخشنامه مزبور در ارتباط با تمام مؤسسه ها، شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت‌های دولتی مستلزم ذکر یا تصریح نام نیز تاکید شده که موظفند تا افزایش اعتبار حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان خود را در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ مطابق با موارد ذکر شده، پیش‌بینی کنند.

پیش‌بینی افزایش حقوق ۲۵ درصدی کارکنان در سال ۱۴۰۰ در حالی رخ داده است که در سال ۱۳۹۹ شورای عالی کار، افزایش حقوق ۲۱ درصدی نسبت به سال پیش از خود را برای اقشار دریافت کننده حقوق و دستمزد تعیین کرده بود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47612
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن