مناطق آزاد-گردشگری

اجرا نشدن کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد از مشکلات حوزه تولید در کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اجرا نشدن کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، معافیت‌های مالیاتی و... از مشکلات موجود در حوزه تولید و صنعت منطقه آزاد کیش است.

به گزارش تفاهم آنلاین، غلامحسین مظفری در نشست هم‌اندیشی نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انجمن سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع کیش که با هدف حمایت از بخش تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، تسهیل در انتقال ارز، ثبت سفارش، جذب نیروی‌های متخصص، مسائل گمرکی، صادرات، ایجاد مشوق‌های جدید به منظور توسعه و پیشرفت کیش در حوزه‌های مختلف منطقه آزاد کیش برگزار شد، کیش را منطقه‌ای پیشرو و در حال توسعه در سطح کشور عنوان کرد و گفت: فعالیت ۳۴۰ واحد صنعتی فعال کیش در عین مواجه با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و گسترش شیوع بیماری کرونا؛ نشان از ظرفیت‌های بارز این منطقه دارد که همچنان با جدیت تمام به فعالیت خود ادامه می‌دهند و وظیفه دولت و مسئولین در قبال زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی آنان، حمایت ویژه از بخش تولید و صنعت این منطقه است.

وی تصریح کرد: بر اساس شعار سال از سوی مقام معظم رهبری که تحت عنوان ” جهش تولید” نام‌گذاری شده؛ توجه و حمایت به توسعه اقتصادی، رونق تولید و صنعت از اولویت‌های اصلی سازمان منطقه آزاد کیش به منظور تسهیل در امور فعالیت‌های بخش تولید، صنعت، ارزش افزوده و ورود کالا به جزیره کیش بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مشکلات موجود در حوزه تولید و صنعت را اجرا نشدن کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌های جدید و حذف معافیت‌های مالیاتی در این منطقه برشمرد و اظهار داشت: هدف از سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به کیش جهت دیدار میدانی و بررسی مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و مطرح شدن آن در مجلس جهت برطرف کردن موانع و ایجاد انگیزه بیشتر فعالان اقتصادی و حفاظت از سرمایه ملی است.

مظفری، تحقق یافتن این اقدام مهم را یکی از ظرفیت‌های بزرگ و تحولی در حوزه تولید، رونق اقتصادی و تامین نیازهای کشور عنوان کرد.

سیداحمد رسولی‌نژاد-نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به اینکه در بدو ورود به کیش و طی بازدید از بخش‌های مختلف واحدهای صنعتی این منطقه در جریان فعالیت و موانع موجود در مسیر تولید قرار گرفتیم، افزود: جای بسی تاسف است که بیشتر شرکت‌های توانمند مستقر در این منطقه که در حوزه تولید پیشگام و فعال هستند، هیچ‌گونه حمایتی از سوی دولت نداشتند، از این رو اگر درصد ناچیزی از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای این تولیدکنندگان در نظر گرفته شود، آنان می‌توانند ضمن تجهیز امکانات واحدهای خود و افزایش تولید، فرصت‌های شغلی جدید نیز در این منطقه ایجاد کنند.

وی بر لزوم اهمیت تدوین بخش‌نامه‌های جدید برای اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور تاکید کرد و گفت: باید تدوین بخش‌نامه‌ها در راستای اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد با نگاه محوری همین مناطق، جهت تسهیل در اجرای قانون به مجلس ارائه شود. به طور حتم مجلس شورای اسلامی و کمیسیون در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

رسولی‌نژاد با بیان اینکه میزان قابل توجهی از حجم فعالیت‌های تولیدی کیش در حال انجام است، اظهار داشت: باید برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی توانمندی‌های کیش تدوین شود تا مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی جزیره کیش مرتفع شود.

شایان ذکر است؛ انجمن سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع کیش در این نشست هم‌اندیشی گزارشی از وضعیت موجود واحد‌های صنعتی مربوطه و موانع موجود در مسیر تولید، واردات، صادرات و ثبت سفارش ارائه کردند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53268
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن