اجتماعی

اجرای ۵۳ برنامه تعزیه‌خوانی در پایتخت

رئیس فرهنگسرای خاتم(ص) از اجرای ۵۳ برنامه تعزیه‌خوانی با عنوان «تعزیت خورشید» همزمان با ماه محرم در ۹ منطقه پایتخت خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، سیداحمد موسوی اظهار داشت: ویژه‌برنامه «تعزیت خورشید» به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص محرم امسال در قالب مجموعه برنامه‌های «جلوه سوگ» برگزار می‌شود.

وی گفت: مناطق اجرای این برنامه در شمال و جنوب، شرق و غرب و مرکز پایتخت توزیع شده و شامل مناطق یک، چهار، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ است.

موسوی افزود: فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ به عنوان دبیرخانه، مسئولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق را بر عهده دارد.

مسئول دبیرخانه ویژه‌برنامه «تعزیت خورشید» بیان کرد: فضاهای باز فرهنگسراهای خاتم(ص)، اشراق، رازی، خاوران، بهمن و میدان امام حسین(ع)، امامزاده علی‌اکبر چیذر(ع)، امامزاده اهل‌ بن علی(ع) و مقبره الشهدای فرهنگسرای ولاء مکان‌های تعیین شده برای اجرای تعزیه هستند.

وی اظهارداشت: گروه‌های شاخص تعزیه با اجرای مجالس متعدد همچون مجلس حضرت علی‌اکبر(ع)، حضرت عباس(ع)، عاشورا و کوفه و شام در ایام محرم میزبان شهروندان سوگوار خواهند بود.

موسوی با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به بیماری کرونا گفت: اجرای تعزیه با حفظ فاصله اجتماعی است تا شهروندان عزادار با رعایت موازین ایمنی و بهداشتی، از ایام سوگواری سید و سالار شهیدان کسب فیض کنند.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ تهران از شهروندان دعوت کرد از ۳۱ مرداد مصادف با اول ماه محرم تا ۲۷ شهریور مصادف با ۲۷ محرم از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در مجالس تعزیه حضور یافته و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌های ۶۶۰۲۰۷۰۶۴ و ۶۶۰۲۰۷۰۶۵ تماس بگیرند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40889
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن