اجتماعی

اجرای یک‌هزار طرح محله‌محور در پایتخت

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد سالاری در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح میدان گاه خورشید شهرری افزود: با همه مشکلات و مسائل پیش رو با تمهیدات مجموعه مدیریت شهری، منابع درآمدی این طرح‌ها را تامین می‌کنیم تا پایان سال، شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.

وی اظهار داشت: این چنین طرح‌هایی مبتنی بر نیازهای واقعی مردم در محله‌ها طراحی می‌شود و برهمین اساس، رضایتمندی شهروندان را به همراه دارد. این مسئول خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رویکرد مدیریت شهری در این دوره توجه به قلمرو و عرصه‌های عمومی ‌است، در حالی که دوره‌های گذشته، رویکردها معطوف به طرح‌های سخت‌افزاری و عمرانی بود.

عضو شورای اسلامی ‌شهر تهران ادامه داد: در گذشته چنین تلقی می‌شد که مدیران شهری موفق هستند که این گونه طرح‌ها (سخت افزاری) یا ساخت و ساز را اجرا و افتتاح کنند.

سالاری گفت: آلودگی هوا، مشکلات زیست‌محیطی، ترافیک و کاهش کیفیت زندگی شهروندان تهرانی از نگاه صاحبنظران معلول رویکرد سخت‌افزاری به طرح‌های شهری است.

این عضو شورای اسلامی ‌شهر تهران یادآور شد: با همه این مسائل و مشکلات، توسعه میدانگاه‌ها و عرصه‌های عمومی‌ را در دستور کار شورا قرار داده‌ایم.

عبدالرضا گلپایگانی-معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران نیز که در این آیین حضور داشت، گفت: با توافق شهرداری تهران و دولت، کارخانه سیمان تهران به موزه تبدیل می‌شود که با این اقدام و رفت و آمد به این کارخانه، احیاء می‌شود.

وی افزود: میدان‌گاه خورشید به عنوان یک پاتوق محله است که یکسری رویدادها در آن شکل می‌گیرد. معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران اظهار داشت: همچنین محور فداییان اسلام که بازار تهران را به شهرری وصل می‌کند، امکان صدور پروانه نبود که با پیگیری‌ها در ماده پنج تصویب شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاریخ شیعه بدون بازگشت به بزرگان شهرری معنا پیدا نمی‌کند، تاریخ ایران و شیعه با شهرری گره خورده است، برهمین اساس وظیفه خود می‌دانیم که برای خدمات‌رسانی شایسته و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان این منطقه تلاش و برنامه ریزی کنیم.

گفتنی است که طرح میدان‌گاه خورشید (راگا) شهرری در زمینی به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع کلنگ زنی شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=31637
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن