اقتصادییادداشت

اجرای راهبردهای احیاء از سوی روابط‌عمومی‌ موجب کنترل بحران خواهد شد

دکتر مجتبی نظری، مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن در آستانه برگزاری هفته روابط‌عمومی1399 ضمن بیان این مطلب گفت: اصولا بحران‌ در سازمان‌ها به دوسته تقسیم می‌شود. دسته اول بحران‌های ناشی از عوامل محیطی، سیاسی، اقتصادی و… و دسته دوم بحران‌هایی هستند که به‌واسطه راهبردها و سیاست‌های نامناسب و ضعیف یک سازمان به‌وجود می‌آیند.
نظری در ادامه با اشاره به اینکه سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌باید موضوع بحران و روش‌های مقابله با آن را در فرآیندهای کاری خود پیش‌بینی کنند ادامه داد: این درست است معمولا بحران‌ها و بعضی از اتفاقات ناگوار غیرقابل پیش‌بینی و کنترل هستند، اما در برخی از کشورها و به‌واسطه استفاده از تجربیات متعدد گذشته، فرآیند بحران و نحوه مقابله با آن در برنامه‌های سازمان‌ها گنجانده و در مواقع حساس با بکارگیری روش‌هایی که از پیش طراحی شده، از شدت صدمات وارد شده کاسته می‌شود.
مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن با اشاره به نقش مهم و اثرگذار واحد روابط‌عمومی در کاهش تبعات و تاثیر بحران بر فرآیندهای کاری یک سازمان و بنگاه اقتصادی گفت: روابط‌عمومی‌ها می‌بایستی با جمع‌آوری به‌موقع اطلاعات صحیح از اتفاقات و افکارعمومی داخل و خارج از سازمان و در اختیار قرار دادن آن به مدیران ارشد، آنها را تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های آتی به‌منظور عبور از بحران یاری رسانند.
وی روابط‌عمومی را هنری دانست که می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های مختلف پیام را به بهترین شکل ممکن به مخطبان داخلی و بیرونی سازمان انتقال دهد و در ادامه گفت: روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با جمع‌بندی و بررسی دقیق اطلاعات به‌دست آمده و استفاده از تکنیک‌های صحیح، ضمن تشریح شرایط موجود برای پرسنل سازمان، آنها را برای همکاری هرچه بیشتر به‌منظور عبور از بحران ترغیب نمایند.
نظری ادامه داد: اجرای راهبردهای احیاء از سوی روابط‌عمومی‌ کنترل، کاهش، توقف و عبور از بحران را در پی خواهد داشت و باعث بهبود و افزایش شاخص‌های عملکردی در دوران بحران خواهد شد.
نظری در انتها با بیان اینکه اگر امروز نتوانیم بحران کرونا را مدیریت کنیم، بعد از پایان آن با بحران اقتصادی مواجه خواهیم شد، افزود: بروز بحران حاصل یک اتفاق است ولی ضرردهی در شرایط بحران نمی‌تواند توجیه داشته باشد، چرا که بحران با تفکر، تعقل و انجام اقدامات صحیح و به‌موقع قابل کنترل است.
دکتر مجتبی نظری، مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=23682

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن