انرژی

اتصال ۲ هزار روستا به شبکه گاز رسانی تا پایان سال

مدیر عامل شرکت ملی گاز کشور از اتصال ۲ هزار روستا به شبکه گازرسانی کشور تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،حسن منتظر تربتی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در نشست خبری گفت:شرکت ملی گاز در انجام مسئولیت‌های اجتماعی در سال گذشته موفق عمل کرده و با توجه به شرایط جوی و سرمای سخت در زمستان گذشته عملکرد خوبی داشته است.

او ادامه داد:ما توانستیم با استفاده از منابع موجود در توسعه و بهینه سازی نیروگاه‌های کشور به ویژه سکو‌های گازی جنوب موفقیت آمیز عمل کنیم.

معاون وزیر نفت بیان کرد:تا کنون ۱۸ هزار روستا در دولت دوازدهم به شبکه رسانی وصل شده است و از ابتدای امسال هم هزار روستای دیگر به شبکه گازرسانی متصل شده  و قرار است تا پایان سال ۲ هزار روستا به شبکه گازی وصل شوند.

منتظر تربتی گفت:اول سال صادرات ما به ترکیه به علت انفجار قطع شد،خوشبختانه دوباره صادرات به این کشور را از سر گرفتیم و امروز صادرات ما نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد:در بخش صنایع، ۶ درصد در بخش خانگی و ۱۳ درصد در بخش تجاری رشد مصرف گاز داشته ایم که متاسفانه این اعداد نگران کننده است.

معاون وزیر نفت در خصوص آخرین وضعیت شبکه گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد:در حال حاضر ۹۰ درصد شبکه گازرسانی در زاهدان احداث شده و هم اکنون ۴۰ درصد کار علمک گذاری در این استان انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال ۸۰ درصد شبکه علمک گذاری انجام شود.

منتطر تربتی در خصوص صادرات گاز کشورمان به پاکستان گفت:در حال حاضر این موضوع باید در بعد دیپلماسی بررسی شود، ولی تا به امروز به نتیجه خاصی نرسیده ایم و امیدواریم صادرات گاز ایران به کشور پاکستان انجام شود.

معاون وزیر نفت گفت: مصرف گاز در کشور باید مدیریت شود بنابراین از ابتدای امسال تصمیم گرفته شد در بخش‌ بهینه‌سازی مصرف تمرکز کنیم.

او بیان کرد: برای کاهش مصرف گاز در کشور اقداماتی مانند سرویس و تنظیم مشعل ها، عایق‌کاری تأسیسات و نصب دستگاه ضدرسوب مغناطیسی ارزیابی، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه گاز رسانی انجام شد.

منتظر تربتی بیان کرد:این اقدامات از بعد ملی منفعت دارد؛ کاهش مصرف سوخت موجب حفاظت از محیط زیست می‌شود.کاهش مصرف گاز زحمت و هزینه‌ای برای مصرف‌کنندگان ندارد؛ در عین حال موجب ایجاد اشتغال هم می‌شود.

مدیر عامل گاز ایران در خصوص تمدید قرارداد گاز ایران با ترکیه گفت:قرارداد صادرات گاز به ترکیه ۵ سال دیگر اعتبار دارد و برای ادامه صادرات گاز جلساتی با مسئولان کشور ترکیه برگزار کردیم و کشور ما برای عقد قرارداد جدید اعلام آمادگی کرد.

او بیان کرد:تا به امروز برداشت گاز از سکو‌های گازی جنوب مطلوب گزارش شده است.

منتظر تربتی با اشاره به طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه‌ها امروز رونمایی می‌شود، گفت: شرکت ملی گاز با وجود مشکلات سیل وسرما در ابتدای سال، شرایط خوبی را در تامین گاز کشور داشت.

او ادامه داد:با وجود اینکه سال گذشته برداشت گاز از مخزن بزرگ عسلویه انجام شد،اما باز هم جوابگوی مصرف گاز کشور نیست و باید مصرف را مدیریت کنیم.

معاون وزیر نفت گفت:پیمانکاران می‌توانند با عقد قرارداد با مالک منازل مسکونی کار تعمیر، اصلاح و بهینه سازی مصرف سوخت را برعهده بگیرند و در نهایت با موافقت دو طرف و تایید شرکت گاز،کار اصلاح شبکه گازرسانی انجام شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49954
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن