اجتماعی

ابلاغ بخشنامه جذب سرباز طلبه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

بخشنامه جذب سرباز طلبه برای سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ به استان‌ها ابلاغ شد و در این بخشنامه تاکید شده است اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از مهر، در اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تسری مقررات خدمت وظیفه روحانیون در امور علمی، فرهنگی و تبلیغی در وزارت آموزش و پرورش و با توجه به مجوز شماره ۷۴/۲۱۵/۱/۲۲۱۳ مورخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ستاد کل نیروهای مسلح و نامه شماره ۱۹۴۱ مورخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در نظر است همانند سنوات گذشته جمعی از روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی به انجام برسانند.

شرایط فردی که طلاب به شرح زیر است:

۱- دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

۲- برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام ماموریت‌های محوله

۳- تعهد به انجام ماموریت‌های محوله در طول دوران خدمت سربازی

۴- ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئونات روحانیت

۵- دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه

و از جمله ضوابط این طرح می‌توان به اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی اشاره کرد.

همچنین اولویت محل خدمت این افراد مدارس با نیازهای خاص فرهنگی – تربیت و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم خواهد بود.

مدت خدمت وظیفه در آموزش و پرورش ۲۴ ماه است و برای افرادی که در بین سال تحصیلی منتزع شده و یا مرتکب غیبت غیرموجه (بیشتر از یک ماه) گردند، گواهی انجام وظیفه صادر نمی‌شود.

انجام خدمت وظیفه براساس این بخشنامه، صرفاً محدود به مدت یاد شده می‌باشد و با انقضای آن می‌بایست از ادامه خدمت جلوگیری به عمل آید؛ در ضمن انجام خدمت وظیفه هیچ گونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نخواهد کرد.

بکارگیری مشمولین در شهرهای قم، مشهد و اصفهان مجاز نبوده و امکان صدور ابلاغ برای آنان در مناطق فوق مقدور نمی‌باشد ضمناً تعیین محل خدمت سربازان طلبه می‌بایست خارج از محل اشتغال به تحصیل آنان باشد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=36463
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن