اجتماعی

آیا می دانید مهاجرت به کانادا، تضمین آینده کاری و تحصیلی شماست؟

کشور کانادا با سیستم آموزشی درجه یک و فرهنگ مهمان‌نواز خود، تعداد زیادی از مهاجران را به خود جذب کرده و زندگی بسیار با کیفیتی را برای آن‌ها فراهم کرده است. بسیاری از کسانی که مشتاق مهاجرت به کانادا هستند، به سراغ گزینه‌های تحصیلی می‌روند و در کالج یا مقاطع بالاتر تحصیل می‌کنند یا به دنیال این هستند که در این کشور کار کنند. مهاجرت به کانادا برای تحصیل و کار، یک ماجراجویی‌ بزرگ است که در نهایت می‌تواند منجر به اخذ شهروندی کانادا شود.

چرا مهاجرت به کانادا برای کار و تحصیل اینقدر پرطرفدار است؟

کانادا در سال گذشته توانست رتبه‌ی سوم جهان را از نظر تعداد دانشجویان بین‌المللی کسب کند. یکی از عوامل مهمی که در این موضوع نقش دارد این است که کانادا دارای یک سیستم آموزشی درجه یک است. کانادا بیش از هر کشور دیگری برای آموزش هزینه می‌کند و اخیراً به عنوان تحصیل‌کرده‌ترین کشور جهان شناخته شده است. این کشور میزبان دانشگاه‌های برتر جهان مانند دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک مستر و دانشگاه بریتیش کلمبیا است که در بین 100 موسسه آموزشی برتر جهان قرار دارند. این کشور دارای یک سیستم آموزشی شگفت انگیز با استادان برتر است.

همچنین کانادا دارای یک بازار کار بزرگ است و فرصت‌های شغلی فراوانی را به مهاجران ارائه می‌دهد.  این کشور دارای بیش از 500,000 فرصت شغلی مختلف است اما اکثر جمعیت کانادا جزو افراد مسن بوده و در حال بازنشستگی و ترک نیروی کار هستند. این یعنی اینکه مهاجران شانس بیشتری برای به دست آوردن شغل رویایی خود در کانادا را دارند. تعداد نیروی کار ماهر در برخی از رشته‌های خاص آنقدر اندک است که حقوق‌های بسیار بالایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. پس اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا را دارید و شغلتان در این کشور تقاضای بالایی دارد، خیلی راحت می‌توانید آینده‌ی درخشانی را برای خود در این کشور رقم بزنید.

تحصیل و کار در کانادا

یکی از مزیت‌های مهاجرت به کانادا این است که دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ التحصیلی می‌توانند ویزای کار بگیرند و در نهایت با کمک این ویزا، اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کرده و آینده‌ی کاری خود را تضمین کنند. شما پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا می‌توانید برای دریافت «ویزای کار پس از تحصیل» یا همان ویزای PGWP اپلای کنید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، همچنان در کانادا بمانید و حداکثر به مدت سه سال، در یک شغل تمام وقت مشغول به کار شوید. همین تجربه‌ی کاری می‌توند به شما کمک کند تا بعداً اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

ویزای PGWP حداقل به مدت هشت ماه و حداکثر به مدت سه سال اعتبار دارد و آزادی زیادی را برای کار قانونی در کانادا فراهم می‌کنند. فارغ‌التحصیلان با اخذ این ویزا می‌توانند در یک شغل تمام وقت یا پاره‌وقت مشغول به کار شوند. آنها می‌توانند برای خودشان و یا برای یک کارفرمای دیگر کار کنند. یکی از مهمترین مزیت‌های این ویزا این است که کارفرمایی که می‌خواهد شما را استخدام کند، نیازی به ارائه گزارش LMIA به دولت کانادا ندارد. گزارش LMIA به دولت کانادا ثابت می‌کند که استخدام فرد متقاضی برای ویزای کار، باعث به خطر افتادن موقعیت‌های شغلی کانادایی‌ها نمی‌شود و هیچ شهروند کانادایی‌ای برای استخدام در شغل موردنظر وجود ندارد. بنابراین شما خیلی راحتتر می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

همچنین دانشجویانی که از دانشگاه‌های کانادایی فارغ‌التحصیل شده‌اند و می‌خواهند برای همیشه در کانادا مستقر شوند، به راحتی در سیستم اکسپرس اینتری یا برنامه‌های مهاجرت استانی (PNP) پذیرفته خواهند شد. اکسپرس اینتری یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز است که بر اساس مشخصات داوطلبان به آن‌ها امتیاز داده و از داوطلبان برتر دعوت می‌کند تا برای دریافت اقامت دائم کانادا، درخواست دهند. فارغ‌التحصیلی از یک آموزشگاه کانادایی و تجربه‌ی کار در کانادا، به شدت بر امتیاز داوطلبان تأثیر گذار است و شانس قبولی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

اکثر کارفرمایان کانادایی برای استخدام نیروی کار خود به این نگاه می‌کنند که آیا او تجربه کار در کانادا را داشته یا نه. بسیاری از کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که قبلاً تجربه کار در کانادا را داشته باشند، این قضیه در زمانی که شما به دنبال اولین شغل خود هستید می‌تواند تبدیل به یک چالش شود. اما اگر بتوانید از این مانع با موفقیت عبور کنید و اولین شغل خود را به دست آورید، به راحتی پله‌های ترقی را طی خواهید کرد و می‌توانید آینده‌ی خود را در این کشور تضمین کنید.

راهی برای رسیدن به اقامت دائم

دانشجویان بین‌المللی که از موسسات آموزش عالی کانادایی فارغ‌التحصیل می‌شوند، خیلی راحتتر می‌توانند اقامت دائم کانادا را به دست آورند. هر یک از ده استان کانادا حداقل دارای یک جریان مهاجرتی مخصوص به خود است که به وسیله‌ی آن به دانشجویان خارجی که اخیراً از موسسات آموزشی کانادایی فارغ‌التحصیل شده‌اند، اقامت دائم اعطا کرده و آن‌ها را استخدام می‌کند. برنامه‌های مهاجرتی برخی از این استان‌ها پذیرای طیف گسترده‌ای از دانشجویان هستند، اما برخی دیگر از استان‌ها فقط فارغ‌التحصیلان رشته‌های خاصی را مورد هدف قرار می‌دهند.

منبع: فوت و فن

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79590
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن