بین الملل

آمریکا عامل اصلی افزایش طول عمر بقایای داعش

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق می‌گوید که تداوم حضور آمریکا در این کشور موجب طولانی شدن عمر گروه‌های تروریستی از جمله داعش است.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد البیاتی یکی از رهبران ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، عنوان کرد که حضور آمریکا در عراق باعث طولانی شدن عمر سازمان‌ های تروریستی در این کشور شده است.

وی در گفت‌ و گو با پایگاه خبری «المعلومه»، عنوان کرد: گروه تروریستی داعش، دشمن تمامی طیف‌ ها در عراق بوده و جنایات وحشیانه آن در مناطقی که به آنها حمله کرده بود، بهترین دلیل برای اثبات این مسأله می باشد. اگر آمریکایی‌ ها نبودند، حشد شعبی و سایر تشکیلات امنیتی عراق این اماکن را داشتند که این سازمان تروریستی را از بین ببرند و زودتر به درگیری با آن خاتمه دهند.

البیاتی در ادامه افزود: در جریان گشت‌ هایی که با نیروهای امنیتی و حشد شعبی انجام دادیم، شاهد حمایت آشکار آمریکا از داعش و سایر سازمان‌ های تروریستی چه در عراق و چه در سایر کشورها بودیم. حمایت از داعش همچنان ادامه دارد و همین امر، راز ادامه فعالیت هسته‌ های خاموش آن است.

با وجود اعلام پیروزی عراق بر داعش در سال ۲۰۱۷ و تداوم عملیات‌‌ های پاکسازی در مناطق آزادشده از لوث وجود تروریست‌ ها هنوز شماری از عناصر و هسته‌ های خاموش این گروه تروریستی در برخی مناطق استان‌ های دیالی، کرکوک، نینوی، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد فعال می باشند.

منبع: فارس

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=68545
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن