اجتماعی

آمادگی هلال احمر برای افزایش سهیمه توزیع انسولین

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: میزان اختصاص انسولین به داروخانه‌های این مجموعه هیچ تفاوتی نسبت به گذشته نداشته است اما این مجموعه آمادگی دارد میزان سهمیه خود را برای توزیع افزایش دهد.

به گزارش تسنیم، محمد نصیری در چهارمین نشست خبری خود ضمن تبریک ایام ربیع اظهار کرد: در طی هفته‌های گذشته چندین پروژه و برنامه از سوی جمعیت هلال احمردر سطح کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به میزان مشارکتهای مردمی طی هشت ماهه گذشته و در ایام کرونا به جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در این ماه‌ها برابر 162 میلیارد تومان توسط مردم و خیرین به جمعیت هلال احمر کمک شده که از این رقم 61 میلیارد نقدی به حسابهای هلال احمر واریز شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با تأکید بر دستور ریاست این جمعیت مبنی بر شفاف‌سازی در حوزه مالی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید آقای همتی بر این اساس تمام فرآیندهای مالی و مشارکتهای صورت گرفته در این مجموعه به صورت شفاف و روشن است. از مجموع 61 میلیارد تومان کمک نقدی به جمعیت هلال احمر؛ مبلغ 35 میلیارد تومان در راستای تأمین معیشت و سبدهای غذایی برای نیازمندان هزینه شده است که در این بخش بالغ بر 240 هزار بسته غذایی بین خانواده‌ها توزیع شده است.

وی افزود: همچنین 14 میلیارد تومان از 61 میلیارد تومان کمک نقدی صورت گرفته به جمعیت هلال احمر برای تأمین اقلام بهداشتی در حوزه درمان و عمدتاً در طرحهای غربالگری در مناطق محروم و کمک هزینه بیماران خاص و تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی هلال هزینه شده است. در حال حاضر نیز مبلغ 10 میلیارد تومان از کمکهای نقدی باقیمانده به جمعیت هلال احمر در حسابهای این جمعیت موجود است.

نصیری در ادامه به اجرای چند پروژه و طرح در هفته‌های اخیر توسط جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: اجرای طرح آمران سلامت یکی از موضوعاتی بوده که اخیراً با مشارکت جوانان و داوطلبان این جمعیت آغاز شده است و تا 15 آبان ماه ادامه خواهد داشت.در این طرح نیروهای داوطلب با حضور در سطح شهر و اماکن پرتردد اقدام به تذکر به شهروندان نسبت به استفاده ماسک در سطح شهر و معابر می‌کنند و در صورتی که شهروندی توان تهیه ماسک را نداشته باشد ماسک رایگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت که در این بخش یک و نیم میلیارد تومان برای تأمین ماسک و اقلام بهداشتی به استانها و همچنین نقاط محروم اختصاص یافته است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: طرح نذر سلامت نیز اتفاق بسیار خوبی بود که در 4 استان در راستای محرومیت‌زدایی توسط جمعیت هلال احمر برگزار شد که در این بخش نیز میزان کمکهای مردمی به 11 میلیارد تومان رسیده است که این مبلغ در حوزه معیشتی تأمین مخازن آبرسانی و درمان محرومان در 4 استان هزینه شده است.

وی گفت: همچنین در ارتباط با اجرای طرح نذر سلامت؛ 172 پزشک متخصص و فوق‌تخصص مشارکت داشتند علاوه بر اینکه 12 هزار بسته بهداشتی و همچنین 5 هزار بسته غذایی در زمان برگزاری نذر آب در بین خانواده‌ها و نقاط محروم توزیع شده است.

نصیری با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با تشدید کمکها به افراد آسیب‌دیده از ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: تمهیداتی برای اقدامات جدید از سوی جمعیت هلال احمر پیش‌بینی شده است و با توجه به موج سوم کرونا اقداماتی در نظر گرفته شده که توزیع 80 هزار بسته معیشتی با اعتبار 24 میلیارد تومان از سوی جمعیت هلال احمر بخشی از این برنامه است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین براساس محاسبات صورت گرفته ارزش هر بسته معیشتی 300 هزار تومان خواهد بود که این بسته‌ها در اختیار افراد متأثر از ویروس کرونا قرار خواهد گرفت که نخستین مرحله از توزیع بسته‌ها امروز در استان قم با توزیع 2500 بسته معیشتی آغاز خواهد شد.

وی در ادامه نشست خبری به اجرای طرح نذر سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای ایمن سازی مردم در مراسم مذهبی در ایام ماه محرم و صفر آغاز شد که در 381 مجموعه و با حضور 23 هزار جوان و نیروی داوطلب طرح کلید خورد که براساس آمار 7463 تیم در ایام ماه محرم و صفر در ارتباط با ایمن‌سازی مردم در مراسم مذهبی حضور فعالی را داشتند و خوشبختانه براساس آمار و گزارشات رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم و هیئات مذهبی بی‌نظیر بوده است.

نصیری تصریح کرد: براساس گزارش اخذ شده طی یک ماه گذشته 2256 ماموریت توسط جمعیت سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر انجام شده است که این رقم نسبت به مشابه سال گذشته 44 درصد کاهش پیدا کرده است و در واقع این نشان از کاهش سفرها و ترددها بوده است اما در مقابل ماموریتهای امداد و نجات کوهستان نسبت به زمان مشابه سال قبل 19 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از هموطنان درخواست می‌شود نسبت به حضور در فضاهای کوهستان به موضوعات ایمنی و تجهیزات و همچنین استفاده از تیم‌های حرفه‌ای توجه داشته باشند چرا که امداد و نجات در کوهستان برای پیدا کردن افراد هزینه‌های هنگفتی دارد و باید چندین سورت پرواز انجام شود. استانهای تهران، مازندران، فارس، بیشترین استانهایی بودند که عملیات امداد و نجات کوهستان در آنها انجام شده است.

نصیری ادامه داد: در حوزه تدارکات پزشکی نیز؛ هلال احمر به عنوان یکی از بازوان وزارت بهداشت محسوب می‌شود و در توزیع انسولین نیز براساس سهمیه‌ای که از معاونت غذا و دارو دانشگاه‌ها داده می‌شود اقدام می‌کند که بنابر اظهارات رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر میزان اختصاص انسولین به داروخانه‌های این مجموعه هیچ تفاوتی نسبت به گذشته نداشته است اما این مجموعه آمادگی دارد میزان سهمیه خود را برای توزیع افزایش دهد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: در پی وقوع زلزله نسبتا شدید در ترکیه در همان ساعات اولیه معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر ایران با رئیس و معاون بین‌الملل جمعیت هلال احمر ترکیه به صورت تلفنی گفت‌وگو و آمادگی جمعیت هلال احمر ایران را برای ارسال کمکها به کشور ترکیه اعلام کرد.

وی گفت: جمعیت هلال احمر کشور ترکیه از نخستین مجموعه‌هایی بود که در سیل گلستان سال گذشته و در پی درخواست جمعیت هلال ایران محموله‌های خود را برای کمک رسانی به ایران ارسال کرد و ما نیز در پاسخ به مهربانی آنها و همچنین رسالت جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای کمک به مردم زلزله‌زده داشته‌ایم که البته تا این لحظه استمدادی از سوی جمعیت هلال احمر ترکیه درخواست نشده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه معاونت آموزش هلال احمر اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره آموزشی خانه هلال برای 54 هزار نفر و همچنین 22 هزار سرباز در دوره آموزشی از اقدامات یک ماهه گذشته جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود. همچنین با توجه به ظرفیت فضای مجازی اقدام به آموزش در این حوزه برای 72 هزار نفر صورت گرفته است که در همین زمینه گواهی پایان آموزش نیز برای آنها صادر شده است.

نصیری همچنین از برنامه‌ریزی این مجموعه برای گرامیداشت چهاردهمین سالگرد سازمان جوانن هلال احمر اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز به زودی برنامه‌هایی با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.

وی در پایان در ارتباط با پرونده علی اصغر پیوندی رئیس سابق جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: بازداشت وی هیچ ارتباطی به جمعیت هلال احمر  و مرتبط با این مجموعه نیست و در خصوص احکام قضائی نیز بهتر است سخنگوی قوه قضائیه صحبت کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=52765
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن