مناطق آزاد-گردشگری

آمادگی قشم برای تبدیل‌شدن به هاب نفت، گاز و پتروشیمی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی جزیره قشم برای تبدیل شدن به هاب نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد و گفت: دو هزار و ۵۰۰ هکتار زمین، جهت ایجاد هاب پتروشیمی در منطقه آزاد قشم آماده واگذاری است.

به گزارش تفاهم آنلاین، حمیدرضا مومنی در سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی افزود: در حال حاضر مجوز احداث ۴ واحد پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری نهایی شده است.

وی بیان کرد: با اتصال جزیره قشم به خط لوله هفتم سراسری گاز، همه زیرساخت‌ها اعم از خوراک، اسکله جهت صادرات و انرژی مورد نیاز برای توسعه واحد‌های پتروشیمی در منطقه آزاد قشم، فراهم خواهد شد.

مومنی بیان کرد: سیاست و برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم، تسهیل برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بخش خصوصی با هدف تبدیل کردن این جزیره به هاب و کانون انرژی در کشور و منطقه است.

گفتنی است که سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، با هدف ایجاد ترغیب ملی برای اتکا به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان کشور، پیشبرد سریع‌تر امور و فعالیت‌های توسعه‌ای، روز دوشنبه 20 بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با حضور مقامات، مسئولان و صاحب‌نظران این حوزه، در منطقه آزاد قشم برگزار شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63195
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن