بانک-بیمه-بورس

آمادگی بانک ملت در تامین نقدینگی در بخش نفت و گاز کشور

مدیر عامل بانک ملت گفت: بانک ملت آمادگی دارد به عنوان بانک اول در تامین نقدینگی بخش نفت و گاز و پتروشیمی کشور، نسبت به تامین مالی پروژه کیان اقدامات لازم را انجام دهد تا این پروژه نیز سریعتر به بهره برداری برسد چرا که بانک ملت از نقدینگی بسیار خوبی برخوردار است و توان مالی بالایی در بین بانکهای دیگر دارد.

به گزارش تفاهم آنلاین. مدیرعامل بانک ملت با حضور در محل پروژه های شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) از آنها بازدید و با روند کار این پروژه ها از نزدیک آشنا شد. محمد بیگدلی در این بازدید که بهمن اسکندری عضو هیات مدیره، سید ابوطالب دیبایی و محمود اخلاقی معاونین مدیر عامل، محسن مقدسی و علی اکبر صابریان مدیران امور و محسن شجاع مدیر شعب منطقه 4 تهران نیز وی را همراهی می کردند، از پروژه های مختلف این شرکت دیدن کرد و با مدیران این مجموعه به گفت و گو نشست.
مدیر عامل بانک ملت در این جلسه با اظهار امیدواری از اینکه این سفر زمینه ساز تعاملات بیشتر بین بانک و گروه OIEC خواهد شد، گفت: بدون شک اثرات و برکات همکاری بین بانک و مجموعه OIEC هم شامل بانک و این شرکت و هم شامل تمام مردم کشور عزیز ایران خواهد بود.
وی در ادامه گفت: ما از قبل با فعالیتهای گروه OIEC آشنایی داشتیم اما در این بازدید از نزدیک با پروژه های مختلف این شرکت آشنا شدیم که از جمله آن می توان به پالایشگاه هشتم اشاره کرد که از صفر تا صد آن توسط گروه OIEC اجرا شده و یکی از پروژه هــای بزرگ و پر افتخار کشور در حوزه نفت و گاز و پتروشیمـی محسوب می شود و همه اینها به تعامل بیشتر بانک با گروه OIEC در آینده کمک خواهد کرد.
دکتر بیگدلی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه های بزرگ نفتی توسط شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت انجام شده است، اظهار داشت: می توان گفت پیشرفت صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به نوعی مدیون فعالیتهای گروه OIEC است.
مدیر عامل برای نمونه از فاز 20 و 21 پروژه های گروه OIEC یاد کرد و اظهار داشت: این دو فاز تا کنون 10 میلیارد دلار مواد تولید و به فروش رسانده است که این کار بسیار ارزشمند بوده و باید به تمام مدیران، متخصصان و کارکنان این مجموعه تبریک گفت و باید همه ما کمک کنیم تا پروژه های این چنینی بیشتر در کشور راه اندازی شود چرا که در شرایط کنونی نیاز به این پروژه ها خصوصا جهت تامین ارز داخلی و رسیدن به خودکفایی بیشتر از قبل احساس می شود.
وی در خصوص پروژه تازه راه اندازی شده کیان نیز گفت: بانک ملت آمادگی دارد به عنوان بانک اول در تامین نقدینگی بخش نفت و گاز و پتروشیمی کشور، نسبت به تامین مالی این پروژه اقدامات لازم را انجام دهد تا این پروژه نیز سریعتر به بهره برداری برسد چرا که بانک ملت از نقدینگی بسیار خوبی برخوردار است و توان مالی بالایی در بین بانکهای دیگر دارد.
دکتر بیگدلی انعقاد تفاهنامه بین بانک و گروه OIEC را بسیار مفید دانسته و اظهار داشت: برای اینکه هر دو مجموعه بتوانند نقشه راه درستی از همکاری فی مابین داشته باشند و در آینده از فواید این همکاری بهره ببرند انعقاد تفاهم نامه لازم به نظر می رسد.
وی همچنین پیشنهاد داد تا صندوق کارکنان بانک ملت نیز به عنوان شریک مالی در بخشی از این پروژه ها مشارکت کند تا نیروی انسـانی بانک نیز از عواید آن در آینده بهره برده و انگیزه بیشتری برای همکـاری در بانک ایجاد شود.
دکتر منوچهری مدیر عامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت نیز در این جلسه ضمن تشکر از بانک ملت به عنوان یکی از بانکهای بسیار فعال در زمینه سرمایه گذاری در حوزه نفت وگاز و پتروشیمی در کشور، اظهار امیدواری کرد: هر چه زودتر پیش نویس تفاهم نامه بین بانک ملت و این شرکت آماده شود تا هر دو مجموعه بتوانند برنامه همکاری خود را بر اساس نقشه از پیش تعیین شده پیگیری و به نتیجه برسانند.
بازدید مدیرعامل بانک ملت از پتروپالایش کنگان
همچنین مدیرعامل با حضور در محل شرکت پترو پالایش کنگان از مراحل مختلف کار در این شرکت نیز بازدید و با فعالیت های این پتروپالایش از نزدیک آشنا شد.
دکتر بیگدلی در جلسه ای با مدیران این شرکت از تحولات و پیشرفتهای پترو پالایش کنگان در یک سال گذشته اظهار شگفتی کرد و عنوان کرد: در شرایطی که تحریم های ظالمانه واردات ماشین آلات و مراودات ارزی را بسیار دشوار کرده پیشرفت قابل توجه این شرکت قابل تحسین است و بدون شک این دستاوردها مدیون کار شبانه روزی مدیران و متخصصین داخلی است.
وی همچنین در خصوص موفقیت حاصل شده در این شرکت گفت: همه دست به دست هم داده اند تا پروژه پتروپالایش کنگان به نتیجه رسیده است که از جمله آنها می توان به مجری طرح، پیمانکار و تامین کننده مالی آن اشاره کرد و این موفقیتها انگیزه ای می شود تا بانک ملت در زمینه راه اندازی و رشد این قبیل پروژه ها بیشتر سرمایه گذاری کند چرا که باعث ایجاد اشتغال و تولید در کشور می شود و به دنیا نیز ثابت می کند که به رغم تحریم های همه جانبه و ظالمانه صنعت این کشور می تواند خودکفا بوده و پیشرفت کند.
دکتر بیگدلی در خصوص تکمیل فازهای بعدی این شرکت نیز گفت: بانک ملت به کمک خود در اجرای فازهای باقی مانده ادامه خواهد داد و خود را نسبت به تامین مالی این پروژه ها متعهد می داند چرا که امروز کشور به توسعه اینگونه شرکتها و ارز آوری بیشتر آنها نیاز دارد.
بهمن اسکندری عضو هیات مدیره بانک نیز در این نشست توضیحاتی در رابطه با عملکرد بانک ملت در حوزه نفت و انرژی ارائه کرد و از آمادگی این بانک برای تعاملات بیشتر و انعقاد تفاهم نامه های مختلف با شرکت های فعال در حوزه نفت و انرژی خبر داد و از پیشرفتهای صورت گرفته توسط گروه OIEC در این حوزه قدردانی کرد.
دکتر منوچهری مدیر عامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت نیز در این جلسه ضمن تشکر از مدیر عامل بانک ملت به جهت پشتیبانی همه جانبه این بانک از اجرای این پروژه، گفت: مطمئنا انگیزه های بانک ملت در کمک به این گونه طرحها فراتر از مسائل مالی بوده و در راستای توسعه و پیشرفت کشور می باشد که این موضوع قابل تحسین و سپاسگزاری فراوان است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66232
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن