اقتصادی

آماده سازی ۷۶۵ قطعه زمین در ۲۷ استان برای ساخت مسکن

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی عبوری مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری در گفت‌وگو با شبکه خبر با بیان اینکه در سال جهش تولید با دستور وزیر راه وشهرسازی املاکی که در اختیار شرکت باز آفرینی شهری قرار دارد احصا کردیم گفت: ۷۶۵ قطعه زمین در ۲۷ استان و ۵۳ شهر در سراسر کشور آماده و ساخت ۴۵ هزار واحد مسکونی را در این اراضی آغاز کرده‌ایم.

او ادامه داد: هم اکنون شرایط واگذاری در حال انجام است؛ به طوری که ۲ پروژه در خرم آباد که شامل ۸۷۷ واحد مسکونی و شهر اهواز با ۱۶۷۰ واحد مسکونی را آغاز کرده‌ایم و قرارداد اجرایی ۲۴ ماه را در این مناطق منعقد کرده‌ایم.

او ادامه داد: نکته مثبت ساخت این پروژه‌ها تامین فضاهای عمومی و خدماتی از جمله فضای ورزشی و آموزشی، فرهنگی، تجاری و مذهبی است به طوری که فضای درمانی و زمین‌های ورزشی روباز را در این مناطق آماده کرده‌ایم.

عبوری به پرداخت تسهیلات باز آفرینی شهری اشاره کرد و گفت : تسهیلات باز آفرینی شهری شامل ۲ نوع است که نوع اول به سازندگان خود مالکی پرداخت می‌شود به طوری که اگر شخصی تمایل داشته باشد واحد خود را تبدیل و یا نوسازی کند تسهیلات را دریافت می‌کند.

مدیر عامل شرکت عمران باز آفرینی شهری تصریح کرد: نوع دوم تسهیلات هم به توسعه گر و سازنده حرفه‌ای پرداخت می‌شود که در این صورت با استناد به گواهینامه و صلاحیت حرفه‌ای آنان به بانک‎ها معرفی می‎شوند.

عبوری با بیان اینکه تسهیلات به ۳ صورت به سازندگان پرداخت می‌شود گفت: برای توسعه گران و سازندگان در شهر تهران تسهیلات برای سال جدید ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که ۵۰ میلیون تومان آن با سود ۹ درصد و از طریق مشارکت مدنی پرداخت و ۲۰۰ میلیون تومان هم با سود ۱۸ درصد به صورت فروش اقساطی در قالب ۱۲۰ ماه پرداخت خواهد شد.

عبوری اظهار کرد: در مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۲۲۰ میلیون تومان که ۵۰ میلیون تومان آن با سود ۹ درصد و مابقی با سود ۱۸ درصد پرداخت خواهد شد.

 

او اظهار کرد: تسهیلات ۱۸ درصد هم در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر پرداخت می‎شود که ۴۰ میلیون تومان آن با سود ۹ درصد و مابقی با سود ۱۸ درصد پرداخت خواهد شد.

عبوری با بیان اینکه در کنار این تسهیلات بسته‌های تشویقی را در نظر گرفته‌ایم گفت: برای ساخت مسکن در محلات هدف به زودی تفاهم نامه‌ای را با سازمان نظام مهندسی برای رایگان شدن ۵۰ درصد از هزینه‌های نظارت اجرا و طراحی منعقد خواهیم کرد.

او تاکید کرد: با هماهنگی سازمان نظام مهندسی تا ۵۰ درصد از هزینه‌های طراحی، اجرا و نظارت با مشارکت سازمان نظام مهندسی رایگان خواهد شد.

صدور رایگان پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: ۵۰ درصد از هزینه‎های صدور پروانه در قالب قانون حمایت از مسکن پرداخت خواهد شد و در این زمینه هم تفاهم نامه‎ای با سازمان شهرداری و دهیاری و در شهرهای هدف منعقد می‎کنیم تا ۵۰ درصد از هزینه‎ها رایگان شود.

عبوری اضافه کرد: دولت در آیین نامه ماده ۲۰ هم تسهیلات دیگری را در نظر گرفته به طوری که بسته‌های تشویقی برای نصب انشعابات واحدهای نوسازی شده رایگان شود که برای عملیاتی شدن آن اقداماتی را در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: وام‌ ودیعه مسکن ۴۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد به افرادی پرداخت می‌شود که تصمیم دارند، واحد مسکونی خود را نوسازی کنند.

او گفت: برای هر فردی که واحد خود را تخلیه می‌کند ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۴۰ درصدی با دوره ۴۸ ماه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=28186
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن