گزارش

آغاز طرح راهداری زمستانی امسال با آمادگی کامل نیروهای راهداری

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آغاز طرح راهداری زمستانی امسال با ۱۲ هزار نیروی راهدار و بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نبمه سنگین راهداری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، رضا اکبری معاون راهداری این سازمان در مراسم و رزمایش طرح زمستانی که با حضور هشت ارگان ذی ربط برگزار شد با اعلام این مطلب افزود :

این طرح به صورت رسمی بین این سازمانهای آغاز شد و به طرح راهداری نوروزی متصل شده ، تا ۲۰ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
اکبری اظهار داشت :
در ارتباط با طرح راهداری زمستانی امسال و برنامه های سازمان در این خصوص ، حدود ١٢ هزار نیروی راهدار و بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی گفت :
در این طرح در گردنه های برف گیر و مناطقی که از قبل مشخص شده اند شامل ١١٠٠ راهدارخانه ثابت و سیار با آمادگی کامل ، به انجام فعالیتهای از پیش تعریف شده این طرح می پردازند .
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین خاطر نشان کرد :
از حدود ٢٢٠ هزار کیلومتر جاده های کشور ، بیش از ١٠ هزار کیلومتر جاده های برفی وکوهستانی داریم و حدود ١١٢ گردنه برف گیر در کشور وجود دارد .
اکبری افزود :
تلاش ها بر این است که با تقویت ناوگان راهداری ، افزایش ماشین آلات راهداری ، افزایش تقویت توانمان بتوانیم برنامه ریزی بهتری در زمستان داشته باشیم و تلاش حداکثری من و همکارانم در سراسر کشور این است که در زمستان امسال با بارشهای سنگین پیش بینی شده ، مردم تردد بدون مشکلی در جاده ها داشته باشند .
وی گفت :
١١٢ گردنه برف گیر در سراسر کشور وجود دارد که اغلب در ١١ استان کشور واقع است که راهدارخانه های موجود آنها تجهیز شدند . این در حالی است که حدود ٢٠٠ دستگاه ماشین آلان سنگین‌راهداری هم به ناوگان اضافه شده است که تعدادی از آنها ماشین آلات برف روب و نمکپاش اتوماتیک است .
اکبری اظهار داشت :
در این خصوص برنامه اضافه کردن ماشین آلات راهداری برف روب است که آنها را نسبت به طول راه افزایش بدهیم . در حال حاضر این نرم در راههای اصلی و شریانی در ١١ استان ٢٠ کیلومتر به ازای هر دستگاه ماشین آلات است که نرم خوبی است و در استانهای تهران و البرز و مازندران این نرم حدود ١٢ کیلومتر به ازای هر دستگاه ماشین آلات می رسد .
گفتنی است راهدارخانه های سیاری هم که در نقاط فاقد راهدارخانه از قبل مشخص شده است تجهیز شده و همکاران من از دوروز پیش در این نقاط مستقر و به خدمت رسانی به کاربران جاده ها مشغول بودند .

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79198
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن