خودرو

آغاز رسمی تولید «پارس‌نوآ» در پارس‌خودرو

خط تولید خودروی جدید شرکت پارس‌خودرو «پارس‌نوآ» افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، در مراسمی رسمی در شرکت پارس‌خودرو، خط تولید خودروی جدید «پارس‌نوآ» با حضور احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مهندسان صنعت خودرو افتتاح شد. در این رویداد، قاضی‌زاده‌هاشمی با روشن کردن موتور نخستین دستگاه «پارس‌نوآ»، آغاز تولید رسمی این محصول ملی را اعلام کرد.

بهمن حسین‌زاده، مدیرعامل پارس‌خودرو، در این مراسم گفت: پارس‌خودرو همواره در مسیر نوآوری و ارتقای کیفیت گام برداشته است. تولید پارس‌نوآ نقطه آغاز نسل جدید محصولات این شرکت خواهد بود. هدف ما تولید خودروهایی ایمن، اقتصادی و در تراز جهانی است تا بار دیگر نام پارس‌خودرو درخشان‌تر از همیشه در صنعت خودروی کشور بدرخشد.وی ادامه داد: پارس‌خودرو با تکیه بر توان مهندسان داخلی و راهبرد تنوع محصول، قصد دارد خانواده پارس‌نوآ را گسترش دهد.همچنین احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، با اشاره به پیشرفت‌های فنی این خودرو اظهار داشت: پارس‌نوآ برگرفته از پلتفرم ال۹۰ است که به‌صورت کامل توسط مهندسان ایرانی بازطراحی و بومی‌سازی شده و امروز شاهد ورود آن به خط تولید انبوه هستیم. امیدواریم قیمت‌گذاری و سیاست‌های حمایتی به‌گونه‌ای باشد که مردم بتوانند از این خودروی باکیفیت داخلی بهره‌مند شوند.

در ادامه، آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور، در سخنانی ضمن تبریک آغاز تولید این محصول و قدردانی از حمایت‌های انجام‌شده گفت: پارس‌خودرو به‌عنوان نگین انگشتری صنعت خودروسازی ایران، جایگاه ویژه‌ای در تاریخ و هویت این صنعت دارد. این شرکت از دیرباز با تولید خودروهای ماندگار و خوش‌نام، از جمله نیسان، مگان، تندر۹۰ و دیگر محصولات بین‌المللی، سهم بسزایی در ارتقای توان مهندسی و خودکفایی کشور ایفا کرده است.

وی افزود: در شرایطی که صنعت خودرو با چالش‌هایی همچون تحریم و محدودیت منابع مالی روبه‌روست، آغاز تولید پارس‌نوآ نشان داد که توان و دانش مهندسان ایرانی می‌تواند مسیر توسعه را با اتکا به ظرفیت‌های داخلی هموار کند. این حرکت، نمادی از پویایی و خودباوری در صنعت خودروسازی کشور است.‌دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور ادامه داد: اگر مصوبه پرداخت ۲۰ همت تسهیلات به خودروسازان اجرایی شود، بخشی از بدهی‌های معوق قطعه‌سازان تسویه خواهد شد و این امر به پویایی چرخه تولید کمک می‌کند. صنعت خودروی ایران در سخت‌ترین شرایط تحریم توانست به ارتقای استانداردها و داخلی‌سازی بیش از گذشته دست یابد.

گفتنی است، این خودرو با ۸۰ درصد داخلی‌سازی و طراحی بومی، حاصل تلاش متخصصان ایرانی و بر پایه پلتفرمL90  توسعه یافته است، قرار است امسال ۲ هزار دستگاه از آن تولید شود که در سال آینده به ۲۰ هزار و در سال پس از آن به ۳۳ هزار دستگاه افزایش یابد.

خودروی «پارس‌نوآ» مجهز به موتور ۱.۶ لیتری ME16 با توان ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر است و انتقال نیرو در این خودرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی انجام می‌شود و نسخه اتوماتیک آن نیز در آینده عرضه خواهد شد.  از امکانات این خودرو می‌توان به دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، سنسور باران و نور، دوربین دنده‌عقب، صفحه‌نمایش ۷ اینچی و تریم داخلی دو رنگ اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا