علمی و تکنولوژی

آغاز بکار چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک ایران

چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک ایران با هدف ارائه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، صاحبان صنایع و کارآفرینان، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتآپ‌ها و با حضور ده ها شرکت‌ فعال و معتبر داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت .
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ مراسم گشایش این نمایشگاه با حضور دکتر اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی کشور، دکتر حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، مهندس برادران معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
 در چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک ایران، توانمندی شرکت های فعال در زمینه های لیزر و فوتونیک در گروه های صنعتی، پزشکی، تحقیقاتی و نیز شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های مناطق مختلف کشور ارائه و در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.
متخصصین، صاحب‌نظران و شرکت‌های فعال فناوری لیزر و فوتونیک با حضور و مشارکت در چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک ایران، ضمن ارائه جدیدترین نوآوری و یافته خود، با آخرین پیشرفت های جهانی این حوزه آشنا شده و با شرکت های خارجی وارد گفتگو و انعقاد قرارداد های علمی و تجاری می شوند.
ارائه ضخامت‌سنج لیزری مورد نیاز صنعت و ارائه دستگاه برش سه بعدی دروازه‌ای (ماره‌خور) مورد نیاز در صنایع فلزی و خودروسازی برای اولین بار در کشور، رونمایی ازدستگاه لیزر جوشکاری پرتوان و تکمیل بیش 2500 فرم مشتریان و انعقاد احتمالی حداقل 250 قرارداد از جمله بخش های اصلی برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک ایران است.
تسهیل رفع موانع و چالش‌های موجود در مسیر پیشرفت شرکت‌های فعال در حوزه فناوری لیزر و فوتونیک، برگزاری کارگاه‌های خلاقیت برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فناوری لیزر، اپتیک و فوتونیک و نیز آشنایی دانشجویان با روند تبدیل ایده به بازار، برای تسهیل و بهبود ارتباط صنعت با دانشگاه از دیگر محورهای برگزاری این نمایشگاه است. 
امروزه اهمیت علوم لیزر و فتونیک به حدی رسیده است که گاه توانمندی علمی و فنی کشورها، براساس عمق ورود آنها به دنیای لیزر و فتونیک سنجیده می‌شود وکشورهای پیشرفته با بهره‌گیری از این فناوری‌های مهم، توانسته‌اند تحولات عظیمی در جهان ایجاد کنند.
در کنار استفاده روزافزون لیزر و فتونیک به شکل مرسوم در صنایع و مراکز پزشکی و تحقیقاتی، فناوری‌های جدیدی مانند پرینتر سه بعدی لیزری و یا فناوری جدید موسوم به Li-Fi که بر اساس انتقال داده از طریق نور پایه گذاری شده، مدیون دستاوردهای لیزر و فتونیک می‌باشند که هریک، بدون شک،  نوید بخش ظهور یک انقلاب جدید در مراکز علمی، صنعتی و دنیای ارتباطات است.
چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک ایران، میزبان گروه‌های تولیدی (شامل اپتوالکترونیک، مهندسی مکانیک، نیمرسانا، خودرو، هوافضا، تحقیقات دانشگاهی در علوم، پردازش پلاستیک و فلز، صنایع داروسازی و شیمیایی و بیوتکنولوژی دارویی)، گروه‌های خدماتی (صنعت و کلینیک‌های پزشکی) و استارتاپ‌ها است.
در بخش تولیدی نمایشگاه؛ موارد مختلفی همچون لیزر و فوتونیک، اپتیک، فناوری ساخت برای اپتیک، حسگرها، اندازه‌گیری و آزمون، سیستم‌های لیزری برای مهندسی تولید، سیستم‌های اندازه‌گیری اپتیکی، تصویربرداری، ارتباطات و داده‌های اپتیکی، بیوفوتونیک و مهندسی پزشکی و نیز امنیت انرژی عرضه شده است.
در بخش خدماتی این نمایشگاه هم؛ خدمات صنعتی با لیزر همچون حکاکی، برشکاری، جوش و تبلیغات و غیره و نیز خدمات پزشکی لیزری و پشتیبانی فنی ابزارهای لیزری ارائه شده است. 
چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک ایران تا 12 آبان ماه هر روز  از ساعت 8 صبح تا 15 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=88516
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن