مناطق آزاد-گردشگری

آشنایی با مناطق پرطرفدار قبرس شمالی برای خرید ملک: از گیرنه تا فاماگوستا

شهرهای فاماگوستا، گیرنه و نیکوزیا از مهمترین شهرهای قبرس شمالی محسوب می‌شوند. این سه شهر به دلیل داشتن بناهای تاریخی معروف، به ویژه در گیرنه و فاماگوستا، از اهمیت بالایی برخوردارند و هر ساله گردشگران زیادی از سرتاسر جهان را به سوی خود جذب می‌کنند. همچنین، نیکوزیا به عنوان پایتخت قبرس شمالی اهمیت خاصی دارد، زیرا تمامی سازمان‌ها، ادارات دولتی، مراکز درمانی بزرگ و دانشگاه‌های معروف قبرس شمالی در این شهر واقع شده‌اند. این امر باعث اهمیت ویژه‌ای برای نیکوزیا می‌شود. در ادامه شهرهای پرطرفدار قبرس شمالی به شکل کامل بررسی می‌کنیم.

شهر فاماگوستا، اولین منطقه پرطرفدار خرید ملک 

شهر فاماگوستا یا همان ماگوسا، یکی از مهمترین شهرهای قبرس شمالی است که تاریخ فراوانی دارد. قدمت این شهر به حدود 300 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. واروشا که در واقع محله‌ای قدیمی از فاماگوستا است، شهرت جهانی دارد. شهر فاماگوستا پر از اماکن مذهبی و تاریخی است که نشان‌دهنده تاریخ بلند این منطقه هستند. کلیساها، مساجد و قلعه‌های باستانی با معماری خاص، یادآور اقدامات تاریخی امپراتوری‌های گذشته در این شهر هستند.

سالامیس یکی از مکان‌های گردشگری معروف در قبرس شمالی است. این شهر با ویرانه‌های سالامیس به خوبی به قدمت خود اشاره می‌کند. آمفی‌تئاتر سالامیس یکی از برجسته‌ترین آثار این شهر محسوب می‌شود. محل مذهبی مسجد لالاپاشا که از یک کلیسا سابق رونق مذهبی به مسجدی تبدیل شده است نیز در فهرست جاذبه‌های دیدنی این شهر قرار دارد. اما دیوارهای فاماگوستا بدون شک به‌عنوان آثار تاریخی برجسته در قبرس شناخته می‌شوند و هرگز فراموش نمی‌شوند. امروزه افراد زیادی به منظور سرمایه گذاری به فاماگوستا مهاجرت می‌کنند؛ از آنجایی که قیمت خانه در قبرس و مخصوصا در این شهر می تواند برای سرمایه بسیار جذاب باشد، شما نیز می توانید همین الان اقدام به خرید ملک در این منطقه کنید. فقط کافی است به سایت های معتبر در حوزه خرید ملک در قبرس مانند گلوبال ویژن، اینفینیتی و قبرس آنلاین مراجعه کنید.

مناطق پرطرفدار خرید ملک در قبرس

شهر نیکوزیا

پایتخت قبرس شمالی شهر نیکوزیا، از دید کلاس جهانی بهترین شهر قبرس شمالی به شمار می‌رود. این شهر از لحاظ جذابیت‌های ساحلی به دلیل قرار گرفتن ساختمان‌های دولتی در آن به دور است. این موضوع باعث شده تا نیکوزیا از نظر شهرت در امور سیاسی، از دیگر شهرهای قبرس شمالی برتری داشته باشد. همچنین شما در این شهر مانند دیگر شهرهای قبرس می توانید با خرید ملک اقدام به دریافت اقامت بکنید. این فرآیند کمی پیچیدگی های مخصوص به خودش را دارد. برای اطلاعات بیشتر ما توصیه میکنیم به مقاله مرجعه در این لینک مراجعه کنید.

سبک معماری این شهر به شیوه‌ای مشابه شهرهای اروپایی قدیمی است، اما در سال‌های اخیر به دلیل داشتن امتیاز پایتخت، ساختمان‌های مدرن نیز در آن احداث شده است. علاوه بر این، تعدادی از دانشگاه‌های قبرس شمالی نیز در این شهر واقع شده‌اند که آن را به یک شهر دانشجویی تبدیل کرده است. خیابان‌های شهر پر از دانشجو هستند و بسیاری از جشنواره‌ها توسط آن‌ها در دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند.

سیستم حمل و نقل در نیکوزیا نسبت به دیگر شهرهای قبرس شمالی بهتر است و همچنین نرخ مالیات نیز در شرایط مطلوبی قرار دارد. اما از معایب این شهر می‌توان به فاصله 45 کیلومتری از ساحل، گرمای شدید در فصل تابستان و ترک زبان بودن مردم (باید به زبان ترکی آشنا باشید) اشاره کرد. با این حال، قبرس شمالی و شهر نیکوزیا همچنان مکانی جذاب و جالب برای بازدید و زندگی است.

شهر گیرنه کایرنیا

گیرنه یا کایرنیا، یکی از شهرهای جذاب و زیبای قبرس به شمار می‌رود که ممکن است نام آن برخی از شما را به یاد شهرهای اروپایی با جنگل‌های سرسبز بیاندازد. این شهر تنها به جلوه‌های طبیعی خیره‌کننده خود معروف نیست، بلکه دارای جاذبه‌های تاریخی فراوانی از قبیل بندر گیرنه و قلعه کایرنیا است که باعث جلب توجه گردشگران شده است.

همچنین، چند دانشگاه برجسته در این شهر وجود دارد که محل ارائه آموزش به دانشجویان محلی و بین‌المللی هستند. امکانات رفاهی کاملی نیز در دانشگاه‌های گیرنه وجود دارد که می‌تواند زندگی دانشجویان را راحت‌تر کند.

مناطق محبوب خرید خانه در قبرس

شهر لفکه

شهر لفکه یکی از بهترین شهرهای شمال قبرس است که با آب و هوای خاص خود مورد توجه قرار میگیرد. این شهر در دامنه رشته کوه ترودوس واقع شده، که آب و هوای سالم و مناسبی را برای ساکنان و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. برخلاف بسیاری از شهرهای دیگر، لفکه دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی است. کاخ لوونی به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی، هر ساله تعداد زیادی گردشگر را میزبانی می‌کند.

وجود سد در این شهر، باعث رونق کشاورزی شده و شما می‌توانید در سراسر این شهر ابزارها و ماشین‌های کشاورزی همچون تراکتور را مشاهده کنید. لفکه با خلوص روستایی خود، جذابیت خاصی دارد و ترکیبی منحصر به فرد از جلوه‌های روستایی و شهری را به ارمغان می‌آورد. غذاهای خوشمزه دریایی و ترکی لفکه شهرت بسیاری دارند و این شهر هر ساله میزبان مسابقات آشپزی و جشنواره‌های گردشگری مختلف است.

سخن پایانی

هر یک از شهرهای قبرس شمالی اهمیت خاص خود را دارند که می‌توان به تعدادی از مهمترین شهرهای این منطقه اشاره کرد. پایتخت یک کشور به دلیل حضور ادارات دولتی در آن اهمیت ویژه‌ای دارد. در صورتی که توجه داشته باشید که قبرس به دو بخش تقسیم شده است و بخش جنوبی آن در اختیار یونانی‌ها و بخش شمالی در اختیار ترک‌ها قرار دارد. نیکوزیا به عنوان پایتخت قبرس، شهری با ساختمان‌های بلند و مدرن محسوب می‌شود. اما یک نکته مهم در مورد این شهر آن است که دسترسی به ساحل آن ممکن نیست.

شهر فاماگوستا با دیوارهای بزرگ خود شهرت یافته است و درون خود تاریخ و فرهنگ چندین قرن قدیم را نگهداری می‌کند. منطقه سالامیس و ورشا دو نقاط مهم این شهر هستند که سالامیس به لحاظ تاریخی بسیار مهم است. منطقه لانگ بیچ نیز که به عنوان قطب سرمایه‌گذاری در املاک قبرس شناخته می‌شود از فاماگوستا بسیار نزدیک قرار دارد.

حال که تا اینجا همراه ما بودید، خوشحال خواهیم شد تا نظر خود را درباره شهرهای مختلف قبرس و زندگی در آن برای ما بنویسید. آیا می ارزد برای زندگی به قبرس مهاجرت کنیم؟

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=103651
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن