گزارش

آشنایی با قوانین و نحوه بارگیری کالا

به فعالیت هایی که افراد برای حمل و نقل کالاهای خود، از یک مبدأ به یک مقصد مشخص صورت می گیرد را ،بارگیری کالا می گویند. در بارگیری کالا از روش های متفاوتی مانند حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی استفاده می کنند. پس برای موفقیت در تجارت اقتصادی بهترین روش را انتخاب نمائید. توجه داشته باشید در تجارت های کوچک و بزرگ، بارگیری کالا بسیار مهم می باشد.

نحوه بارگیری کالاها

معمولاً بارگیری از انبار کارخانه ها و کارگاه ها شروع می شود و بر اساس مسافتی که باید طی کند ، وسیلۀ حمل و نقل را انتخاب می کنند و به مقصد می رسند . لازم است دقت کنید که انجام این کار ، با میزان حجم بار و مساحت آن ، احتمال زمان بر بودن و هزینۀ بالا را دارد . تاجران ماهر ، طی بررسی های دقیق خود ، وسیله  باربری و حمل و نقل مناسب برای حمل کالا را انتخاب می نمایند و با کمترین زمان و با یک قیمت به صرفه ، بار خود را جا به جا می کنند .

در حمل و نقل های با کشتی ، بارگیری در دو مرحله صورت می گیرد . در ابتدا کالاها را از انبار کارخانه  و کارگاه ها بارگیری می کنند و آن ها را به بنادر منتقل نموده و کالاها را با کمک چرثقیل به داخل کشتی ها می برند . دقت نمائید که انتخاب کردن وسیلۀ حمل و نقل برای بارگیری کردن کالاها باعث سرعت بخشیدن به بارگیری کالاها می شود و هزینه ها را تا حد بالایی کم می کند و در تخلیۀ کالاها هم مانند بارگیری عمل می شود که در مقصد آن را انجام می دهند . البته که هر کدام قوانین خود را دارند.

قوانین بارگیری و تخلیه بار

در هر نوع حمل و نقل ، هر کدام قوانین خاص خود را دارند که تعیین کنندۀ وظایف فرستنده و گیرنده را مشخص می کند . برای نمونه ، در بارگیری کردن کالاها در کانتینر ، انجام ایمن سازی کالا و پناه دادن آن باید به وسیلۀ فرستنده انجام شود و برای تخلیۀ بار در مقصد ،باید به وسیلۀ گیرنده صورت گیرد.

گیرندۀ کالا باید دقت و توجه بسیاری در حفظ و نگهداری کالا در زمان تخلیه داشته باشد و تمام مسئولیت کالا بر عهدۀ آن می باشد .ولی در صورت اتفاقات پیش بینی نشده تحویل گیرنده ،مسئولیتی ندارد.

تخلیه در دریا و یا بندر که شخص تحویل دهندۀ کالا باید یک سری مدارک ارائه دهد و لازم است درخواست اجازۀ تخلیه را دریافت نماید و بعد از انجام مراحل اداری توسط تحویل گیرنده کالا حتی باید یک سری تجهیزات مناسب برای تخلیۀ بار را فراهم نماید و بتواند بار را از روی شناور تخلیه کند و آن را به انبارهای مطمینی انتقال دهد و در آخر اگر کالا دچار آسیب دیدگی نشود و یا به آب نیفتد، قبض انبار را دریافت می کند و می تواند بار را تحویل بگیرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=71668
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. آشنایی با قوانین در هر کاری به ما کمک می کنه تا بتونیم بهترین عملکرد رو از خودمون ابراز کنیم و البته بهترین نتایج رو بگیریم که مشتری ها رو راضی نگه میداره. در حوزه حمل و نقل و باربری این موضوع چون یک کار مکانیکی هست، بسیار هم کاربردیه که البته کمتر در بین کسانی که در این شغل دارن کار می کنن، رواج داره.

  2. حمل و نقل و بارگیری کالاها، باید اول آموزش صحیح داده بشه. اگه افراد غیرحرفه ای این کار رو انجام بدن و البته آگاهی کافی هم نداشته باشن، میتونه آسیب جدی به کالاها وارد کنه. حالا شما تصور کنید که کالاهایی هم که قراره بارگیری یا تخلیه بشن، با ارزش باشن. اینجاست که دیگه حسابی ضرر و زیان برای صاحب کالا یا شرکت باربری ایجاد می کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن