مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: صنعت نفت به سمت برندسازی در حرکت است
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با اقدامهای انجامشده و رویکرد مثبتی که وزارت نفت نسبت به ساخت داخل در دستور کار داشته و دارد، صنعت نفت به سمت برندسازی در حرکت است و تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار قلم کالا در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بومیسازی شده است.
به گزارش تفاهم آنلاین، احمد محمدی صبح امروز (دوشنبه، ۲۰ مردادماه) در آیین اعطای نخستین گواهینامه کیفیت کالا و تجهیزات صنعت نفت به نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران، با بیان این مطلب افزود: در حوزه های عملیاتی صنعت نفت بهویژه در مناطق نفتخیز جنوب در حوزه ساخت داخل اقدامهای مهمی انجام شده است که ابتدا از طریق دریافت تأییدیههای فنی فهرست کالاها و تجهیزات تهیه میشد و سپس فهرست بلند مطرح شد که بر اساس آن عمل میشد و کاردکردهای خود را داشتند و البته ضعفهایی هم بود.
وی ادامه داد: وزارت نفت همواره دنبال راهکارهایی برای صدور گواهینامه کیفیت بود و لازم بود سیستمی مستقل از نظر شخصیت حقوقی باشد که کنترل کیفیت محصولات را انجام دهد، بهویژه در شرایط تحریم که امکان تأیید کیفیت محصولات از خارج کشور وجود نداشت.
محمدی با بیان اینکه تاکنون شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بخشهای مختلف مثل حوزه حفاری، ماشینآلات فرآیندی، توربینهای گازی، کالاهای مصرفی در چاه و… اقدامهای بسیاری انجام داده است، ادامه داد: صنعت نفت به سمت برندسازی میرود و از قطعهسازی به سمت تجهیزسازی در حرکت است.
وی با اشاره به معرفی ۷۵۰۰ قلم کالا به سازندگان ایرانی در نمایشگاه خوزستان در سال ۹۸، ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد این کالاها در مرحله ساخت قرار گرفته است و امیدواریم این فرآیند در سال ۱۴۰۰ نهایی شود.
محمدی گفت: گواهینامه کیفیت مانند پاسپورت میماند و نماد اعتماد به کالا بوده و حتی در صدور خدمات فنی و مهندسی کاربرد دارد.