گزارش

علت روشن شدن چراغ فیلتر کولر گازی توشیبا

برخی از مدل های کولر گازی توشیبا دارای یک چراغ فیلتر هستند. این چراغ گاهی اوقات ممکن است روشن شود یا به حالت چشمک زدن دربیاید. یکی از چالش های برخی افراد پیدا کردن علت روشن شدن چراغ فیلتر کولر گازی توشیبا و رفع آن است.

در این مقاله می خواهیم علت روشن شدن چراغ فیلتر کولر گازی توشیبا و نحوه رفع آن را توضیح دهیم.

پیشنهاد میشود: تعمیر کولرگازی توشیبا

فیلتر کولر گازی چیست؟

فیلتر وظیفه  تصفیه هوا از انواع ذرات معلق و گرد و غبار را بر عهده دارد و به از بین بردن بوهای کاذب و آلاینده ها و مواد شیمیایی کمک می کند. وجود فیلتر کمک می کند تا هوای محیط مرطوب شود و طروات داشته باشد. فیلترها تاثیر بسیار زیادی در عملکرد کولر دارند در صورتی که فیلتر کثیف یا مسدود شود باعث مشکلات زیاد و مهمی مانند داغ شدن کمپرسور خواهد شد. فیلتر کثیف همچنین باعث شود که کولر به طرز غیر معمول عمل کند و از انرژی زیادی برای خنک کردن محیط استفاده کند.

علت روشن شدن چراغ فیلتر کولر گازی توشیبا

فیلتر کولر گازی باید به صورت دوره ای تمیز یا تعویض شود. تعمیرکاران کولر گازی توصیه می کنند که سالیانه حداقل یکبار فیلتر را سرویس کنید. یکی از قابلیت های کولرهای گازی توشیبا این است که دارای تشخیص خودکار کثیفی فیلترها و چراغ هشدار هستند. در صورتی که فیلتر کثیف شود و نیاز به تمیز شدن داشته باشد چراغ فیلتر روشن می شود.

رفع مشکل روشن شدن چراغ فیلتر کولر گازی توشیبا

همان طور که گفتیم کثیفی فیلتر علت روشن شدن چراغ فیلتر کولرگازی توشیبا است و باید نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کرد. برای آنکه چراغ فیلتر خاموش شود باید فیلتر کثیف را تمیز کرد. فیلترهای کثیف نه تنها خطرات بهداشتی برای محیط دارد و می تواند باعث آلرژی شود بلکه باعث کاهش راندمان دستگاه هم خواهد شد.

نحوه خارج کردن فیلتر کولر گازی

قبل از هر اقدامی اطمینان حاصل کنید که کولر خاموش است و اتصال آن به برق را قطع کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. سپس هر دو طرف پانل جلو را بگیرید و به آرامی آن را باز کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان لازم نیست که به پانل فشار اضافه وارد کنید و کافی است که اجازه دهید پانل به سمت بالا تاب بخورد. در مرحله بعدی شما فیلتر را خواهید دید و با کشیدن آن ها به سمت خود از پنل خارج کنید.

یک نکته مهم که باید در نظر داشته باشید باز و بسته کردن پنل کولر گازی هر چند یک کار ساده است اما ممکن است در مدل های مختلف برخی تفاوت هایی داشته باشد به همین دلیل حتما به دفترچه راهنمای کولر گازی توشیبا مراجعه کنید. در صورتی که موفق به باز شدن دریچه نشدید با نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی توشیبا تماس بگیرید و درخواست اعزام کارشناس را داشته باشید.

تمیز کردن فیلتر کولر گازی

همان طور که گفتیم دلیل روشن شدن چراغ فیلتر کولر گازی توشیبا، مربوط به کثیف شدن آن است و باید تمیز شود. برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی شما فقط به یک برس نرم یا یک مسواک نیاز دارید. فیلتر را زیر فشار آرام اب بگیرید و سعی کنید آلودگی های روی فیلتر را تمیز کنید. در صورتی که موفق به تمیز کردن فیلتر نشدید به هیچ عنوان از شوینده های قوی استفاده نکنید زیرا می تواند به فیلتر آسیب برساند. کافی است که در تشت مقداری آب و صابون بریزید و فیلتر را داخل آن بگذارید و فیلتر را بشویید.

قرار دادن فیلتر کولر گازی بعد از تمیز کردن در محل خود

بعد از شستشوی فیلتر اجازه دهید که کاملا خشک شود. به هیچ عنوان فیلتر را در حالت مرطوب در دستگاه قرار ندهید. سپس شروع کنید به جا زدن فیلترها از عقب و بعد از آن قسمت جلویی را جا بزنید. بعد از آنکه فیلتر را به مکان اصلی خود برگردانید دریچه را ببندید.

 

علت روشن چراغ فیلتر کولر گازی توشیبا را جدی بگیرید

در صورتی که چراغ فیلتر کولر گازی شما روشن شده است به هیچ عنوان نسبت به آن بی تفاوت نباشید. هرگونه تاخیر در تمیز کردن فیلتر می تواند به دستگاه شما آسیب جدی وارد کند.

توجه داشته باشید فیلتر ممکن است که پاره یا شکسته شده باشد در این صورت فیلتر را باید تعویض کرد و علت روشن شدن چراغ فیلتر کولر گازی توشیبا کثیفی فیلتر نیست. مراحل تعویض فیلتر کولر گازی، چندان سخت و دشوار نیست و تقریبا شبیه به مرحله تمیز کردن فیلتر کولر گازی است. هنگام خرید فیلتر کولر گازی بهتر است که برند و مدل کولر خود را به فروشنده اعلام کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از فیلترهای تقلبی و کم کیفیت که به نام فیلتر ارزان قیمت فروخته می شوند می توانند به دستگاه آسیب وارد و عملا هیچ تاثیری در تصفیه هوا نخواهند داشت. به همین دلیل فقط فیلتر مرغوب تهیه کنید.

درخواست اعزام کارشناس از نمایندگی تعمیرات کولر گازی توشیبا

در صورتی که با توضیحات فوق نتوانستید مشکل روشن شدن چراغ فیلتر را حل کنید؛ حتما از نمایندگی تعمیرات کولر گازی توشیبا در آی پی امداد درخواست اعزام تعمیرکار داشته باشید. زیرا ممکن است دستگاه شما مشکلات دیگری داشته باشد که باعث شده است چراغ فیلتر روشن شود و نیاز به بررسی دقیق تر دارد. در صورتی که در کار تعمیرات سررشته ندارید از باز کردن  کولر گازی و دستکاری قطعات اصلی آن اجتناب کنید. زیرا می توانید به دستگاه آسیب وارد کنید. بنابراین پیدا کردن علت روشن شدن چراغ فیلتر کولر گازی توشیبا را به افراد متخصص بسپارید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=93099
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن