بانک-بیمه-بورس

سامانو ، خدمتی نوین در بیمه های اتومبیل سامان

مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه سامان اعلام کرد که اپلیکیشن سامانو نه تنها روند بازدید اولیه، صدور بیمه نامه،‌ ارزیابی خسارت و تبادل پیام میان بیمه گذار و شرکت بیمه سامان را تسریع می کند،‌ بلکه تحولی بنیادین در عملیات بیمه گری کشور را به ثبت خواهد رساند.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، محمد اباذریان با اشاره به این که «تحول دیجیتال» در دو رشته بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه این شرکت به صورت جدی پیگیری و عملیاتی شده است، ‌اظهار کرد: اکنون بخش عمده فرایند بازدید اولیه،‌ صدور بیمه نامه شخص ثالث و ارزیابی خسارت به طور کامل در این شرکت دیجیتالی و آنلاین شده است و سایر بخش ها نیز در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد، ‌به طوری که بیمه گذار بتواند از طریق سایت شرکت، بیمه نامه اتومبیل خود را صادر کند.

وی در ادامه به جزئیات پروژه بازدید اولیه آنلاین به عنوان یک « انقلاب» از طریق سامانه این شرکت پرداخت و با بیان این که از دی ماه سال گذشته، این فرآیند برای شبکه فروش بیمه سامان اجباری شده است،‌ اظهار کرد: در این حالت، نماینده شرکت بیمه سامان،‌ لینک مربوطه را برای بیمه گذار ارسال می کند و سپس با هدایت او،‌ بازدید اولیه از خودرو به صورت آنلاین انجام می شود.

اباذریان با تاکید بر این که در این روش، شرکت بیمه گر به بیمه گذار خود اعتماد کرده و اصل را بر «حسن نیت» قرار داده است،‌ ادامه داد: اپلیکیشن محور شدن فرایند بیمه گری نه تنها هزینه های بیمه گر و بیمه گذار را کاهش می دهد، بلکه سرعت را نیز افزایش داده و در نتیجه روند کارها را منطقی تر می کند.

او همچنین به امکان استفاده از این اپلیکیشن در هنگام وقوع خسارت اشاره کرد و با بیان این که در زمان حادثه، بیمه گذار یک لینک ارتباط آنلاین دریافت خواهد کرد،‌ گفت: در این شرایط اطلاعات لازم از جمله زمان،‌ مکان،‌ شکل و نحوه وقوع حادثه به همراه مدارک به صورت آنلاین دریافت شده و ارزیابی انجام می شود.

مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه سامان با تاکید بر این که همه جوانب ایمنی و امنیتی به منظور جلوگیری از بروز تخلف و تقلب در اپلیکیشن سامانو لحاظ شده است،‌ ادامه داد: ضمن در نظر گرفتن امکان ارائه «راهنمایی صوتی» در سامانو ، امکان ضبط صدا برای طرفین خسارت نیز وجود دارد و از سوی دیگر همزمان با ارسال مکان استقرار بیمه گذار در زمان وقوع حادثه،‌ امکان دسترسی به دوربین در این اپلیکیشن فقط به صورت «زنده» در نظر گرفته شده است،‌ بنابراین احتمال ارسال تصاویر ذخیره شده وجود نخواهد داشت.

به گفته او، واریز مبلغ خسارت به حساب بیمه گذار نیز به صورت کاملا غیرحضوری و آنلاین است،‌ بنابراین می توان اعلام کرد که عملا با این روش، نیاز بیمه گذار برای مراجعه به شرکت بیمه سامان به حداقل کاهش می یابد،‌ مگر در مواردی که استثنا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا