دوچرخه، مد ترافیکی تهران میشود
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت شهری درحال حاضر برنامهای برای ورود دوچرخه برقی به شهر ندارد، گفت: برنامه فعلی مدیریت شهری، ایجاد و ساخت مسیرهای پیوسته دوچرخه سواری در مناطق ۲۲ گانه است.
به گزتارش تفاهم آنلاین به نقل از شهر، سید منافهاشمی اظهار داشت: ابتدا برای ورود دوچرخه برقی به شهر باید سرمایهگذار بخش خصوصی پیدا کرد؛ اگر سرمایهگذاری تمایل ورود به این بخش را داشته باشد، تسهیلات و امکانات لازم ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از دوچرخه در دستورکار شهرداری قرار گرفته، افزود: امسال حدود ۶۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه ساخته میشود. ۵۰۰ کیلومتر در دستورکار معاونت فنی و عمران و ۱۱۰ کیلومتر در دستورکار معاون حملونقل و ترافیک قرار گرفته است.
هاشمی بیان کرد: ۶۰۰ کیلومتر مسیر در حوزه ایجاد زیرساختهای استفاده از دوچرخه در مناطق ۲۲گانه درحال ساخت است. معاون شهردار تهران ضمن اشاره به نبود سابقه تاریخی برای ایجاد و ساخت مسیر دوچرخه با چنین عدد بزرگی در تهران با بیان اینکه استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله تفریحی در قالب یک مد ترافیکی در برنامههای شهرداری دیده شده است، گفت: مشکلات بسیاری اعم از ترافیک معابر، تقاطعها، نبود کریدورهای متصل به ۲۲ منطقه و بزرگراهها برای توسعه مسیر دوچرخهسواری وجود دارد.
وی با بیان اینکه ایجاد تعدادی کریدور در دستورکار معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری قرار گرفته است، افزود: استفاده از دوچرخه دو بعد دارد؛ نخست به عنوان یک ورزش و وسیلهای برای سلامتی و دوم به عنوان یک وسیله حملونقل پاک برای عبور و مرور در شهر است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دولت و بانکها برای توسعه دوچرخه سواری در پایتخت باید به شهرداری تهران کمک کنند، اظهار کرد: باید تسهیلات لازم برای خرید دوچرخه برقی توسط دولت به شهروندان ارائه شود.
همچنین باید برای کارکنان دولت و شهرداریها امکان استفاده از دوچرخه با حمایت دولت وجود داشته باشد.