در دوره آموزشی و نشست هماندیشی روابط عمومی چه گذشت؟
دوره آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان با محوریت روشهای کیفی پایش و تحلیل رسانهها و با بررسی اهمیت جایگاه و برنامههای روابط عمومی سازمان در تهران برگزار شد.
روابط عمومی؛ راویان گمنام خدمات سازمان راهداری و حملونقل جادهای
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای از فعالان حوزه روابط عمومی به عنوان روایتگران گمنام خدمات این سازمان در سطح جادههای کشور یاد کرد.اروجعلی علیزاده در دوره آموزشی روشهای کیفی پایش و تحلیل رسانهها گفت: بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که از این میزان، ۵۰ هزار کیلومتر شامل محورهای اصلی و شریانی است.
وی بیان کرد: همچنین حدود ۹۰ درصد جابهجایی بار و مسافر از طریق شبکه راهها انجام میشود و این گستردگی، بیانگر حجم عظیم خدمات و مسئولیتهای حوزه راهداری است که نیازمند معرفی بیش از پیش به افکار عمومی است.
معاون راهداری با تأکید بر تلاش شبانهروزی راهداران در نگهداری، ایمنسازی و پاکسازی جادههای کشور، تصریح کرد: هر ساله شماری از نیروهای راهداری در جریان اجرای عملیاتهای جادهای آسیب دیده و یا جان خود را از دست میدهند و این فداکاریها باید در قاب رسانه بازتاب یابد، تا تلاش این قهرمانان گمنام در اذهان جامعه ماندگار شود.
علیزاده بیان کرد: در عصر ارتباطات، سرعت در انتقال پیامها نقشی تعیینکننده در حوزه اطلاعرسانی دارد و از اینرو، نیروهای روابط عمومی باید با انسجام و برنامهریزی مؤثر، رویدادها را بهموقع و صحیح بازتاب داده و فرصتها را از دل بحرانها خلق کنند.
روابطعمومی، روایتگر تلاشهای بیوقفه راهداران و رانندگان کشور است
روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اطلاعرسانی و مستندسازی دقیق، خدمات و از خودگذشتگیهای راهداران و رانندگان کشور را برای مردم بازتاب میدهد.معاون فنی و راه روستایی با اشاره به جایگاه و اهمیت روابط عمومی در انعکاس زحمات تلاشگران عرصه حملونقل و راهداری اظهار داشت: روابطعمومی نقشی فراتر از اطلاعرسانی دارد. این واحد با ترکیب تخصص و هنر روایتگر واقعی تلاشهای راهداران و رانندگان کشور است و وظیفه دارد با مستندسازی دقیق و اطلاعرسانی هوشمندانه، خدمات و تلاش واقعی این عزیزان را به مردم نشان دهد.
خانقایی افزود: راهداران و رانندگان کشور، فداکارانه در سختترین شرایط جوی و مسیرهای طولانی، جریان حملونقل کالا و مسافر را هدایت میکنند و در بحرانها نخستین امدادگران صحنه هستند و اینجاست که نقش روابط عمومی در بازتاب درست این تلاشها به جامعه نمایانتر میشود.وی افزود: این واحد پلی است میان تلاشهای خاموش راهداران و رانندگان و شناخت جامعه که با صداقت و واقعنگری خدمات و از خودگذشتگیهای آنان را روایت میکند و اعتماد عمومی را تقویت مینماید.وی در ادامه با اشاره به اهمیت مستندسازی اقدامات انجام شده در راههای روستایی کشور گفت: امروز بالغ بر ۱۱۶ هزارکیلومتر راه آسفالته، ۴۰ هزار کیلومتر راه فرعی و ۲۰۳ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در کشور وجود دارد، بنابراین امروز توسعه گسترده راههای روستایی و بازسازی و نگهداری جادهها، امید و رضایت مردم را افزایش داده است و ضروری است با حضور میدانی مراحل مختلف پروژهها و تلاشهای انجام شده مستند و به جامعه انعکاس یابد.
نوآوری، اخلاقمداری و حرفهای بودن شاخصه روابط عمومی پویا است
مشاور ریاست و مدیرکل دفتر مرکزی حراست از روابط عمومی به عنوان وجدان بیدار، چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای یک سازمان یاد کرد.علی فتحی خاطرنشان کرد: روابط عمومیها تجلی گر مردمداری، عشق ورزیدن به مردم، اخلاق حرفهای در ارتباطات و تبدیل ارتباطات خشک سازمانی به پیامهای انسانی قابل لمس هستند.مشاور ریاست و مدیرکل دفتر مرکزی حراست در ادامه از خلاقیت، نوآوری، بهرهگیری از شیوههای نوین به منظور برقراری ارتباط با مخاطبان، پاسخگویی و شفافیت، انتقادپذیری و تأمین نیازهای مخاطبان به عنوان ویژگیهای روابط عمومی پویا یاد کرد.
فتحی بیان کرد: مدیریت بحرانها، سرعت و دقت در انتقال اطلاعات صحیح، تعامل مؤثر با ذینفعان، تحلیل بازخوردها و بهبود مستمر کار، مردمینگری، اخلاقمداری و تبیین دستاوردهای سازمانی از دیگر ویژگیهای روابط عمومی پویا و نشاندهنده نقش راهبردی آن در فعالیتهای سازمانی است.
فتحی در بخش دیگری از سخنان خود از سازمان راهداری و حملونقل جادهای به عنوان سازمانی پروژه محور، خدمات محور، امدادمحور و بحرانپایه نام برد و افزود: روابط عمومی این سازمان با رویکرد خدماترسانی شبانهروزی، همراهی با مناسبات ملی و مذهبی، تولید محتوای حرفهای، رتبههای متعددی را در جشنوارههای معتبر و در بین سازمانهای برتر کشوری به دست آورده است.
از دل دشواریها تا فرصتهای نو؛ مسیر روابط عمومی سازمان راهداری وحملونقل جادهای
رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و هوش مصنوعی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، فعالان حوزه روابط عمومی را کیمیاگران این سازمان خواند که از دل دشواریها، فرصت میسازند.حمزه ذاکری توجه به مقوله آموزش را زیربنای توسعهای هر سازمانی دانست و بر اهمیت جایگاه هوش مصنوعی در دگرگونی فرآیندهای اطلاعرسانی تأکید کرد.وی گفت: امروزه لبه پیکان تحولات جهانی در حوزه ارتباطات در دستان هوش مصنوعی است و فعالان حوزه روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای هوشمندانه از این ظرفیت برای ارتقای تعامل با مخاطبان بهره میبرند.
رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: از آنجا که سازمان راهداری و حملونقل جادهای یکی از سازمانهای پیشرو در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه اجرای طرحهای مطالعاتی و دانشبنیان است، اطلاعرسانی درست درباره این دستاوردها میتواند تصویری واقعی از سازمانی دانشمحور را به جامعه نمایش دهد.ذاکری ابراز امیدواری کرد برگزاری دورههای آموزشی، فراتر از موضوعات آموزشمحور بوده و با یادگیری عمیق محتواها، موجب جلوهگر شدن آموختهها در رفتار و عملکرد کارکنان سازمان راهداری و حملونقل جادهای در سراسر کشور شود
.
روابط عمومی؛ عامل مؤثر در تحکیم اعتماد عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی سازمان
مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: روابط عمومی در ارتقای سرمایه اجتماعی سازمان و تقویت اعتماد عمومی تاثیرگذار است و این حاصل تلاش آگاهانه، بابرنامه و صادقانه مجموعه روابطعمومی است.هما باعثی با اشاره به گستره فعالیتهای این سازمان در لبه تماس مستقیم با مردم و خدمترسانی مستمر و بیوقفه، اظهار کرد: بر این اساس، روابطعمومی همگام با سایر بخشهای تخصصی سازمانی، مأموریت اطلاعرسانی و فرهنگسازی را در قالبی کیفی دنبال میکند.وی به نقش تسهیلگری و تبدیل دادهها و اطلاعات فنی و تخصصی به پیامهای اثرگذار و انسانمحور اشاره و خاطرنشان کرد: درک و دریافت صحیح مسائل توسط فعالان حوزه روابطعمومی، پیششرط لازم برای انتقال پیام به مخاطبان است.
وی تاکید کرد: روحیه همدلی، درک و ایجاد حس مشترک بین حوزههای تخصصی سازمانی و روابطعمومی موجب طراحی و ارائه برنامههای مؤثر و خدمات واقعی به مردم میشود.
مشاور ریاست و مدیر دفتر روابط عمومی همچنین به اهمیت مخاطبشناسی و تولید محتوای موثر مبتنی بر شناخت دقیق مخاطبان اشاره کرد.
باعثی ضمن قدردانی از تلاش و تعهد همکاران روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، بر ضرورت تقویت ساختار روابطعمومی و حمایت بیشتر از نیروهای انسانی تأکید کرده و آن را زمینهساز ارتقای کیفیت خدمات رسانهای و اطلاعرسانی و تحقق رسالت این حوزه دانست.





