صنعت-معدن-تجارت

تمرکز بر تولید نخستین خودروی هوشمند کشور در گروه سایپا

یک مقام مسئول گفت: با همکاری گروه خودروسازی سایپا، می توانیم در تولید خودروهای هوشمند و مورد نیاز کشور گام های بسیار خوبی برداریم و زمینه گسترش صادرات خودرو را فراهم کنیم.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از گروه خودروسازی سایپا، وحید یزدانیان، در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: گروه خودروسازی سایپا در سال‌های اخیر در عرصه صنعت خودرو پیشرفت‌های خوبی داشته است و توانسته در حوزه فناوری اطلاعات و حرکت به سمت خودروهای جدید گام‌های خوبی بردارد؛ این روند توسعه‌ای را می‌توان به وضوح در مرکز تحقیقات این خودروساز دید.

وی ادامه داد: آنچه که در مرکز تحقیقات سایپا در حال اجراست بسیار ارزشمند است چرا که سایپا از این طریق توانسته در بخش‌های تکنولوژی و طراحی خودرو همگام با سایر خودروسازان جهانی پیش برود. گروه خودروسازی سایپا با هدف مشتری‌مداری، ارتقا کیفیت محصولات خود را مدنظر قرار داده و در این میان قرار است با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز همکاری‌های خوبی داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: کم و بیش مردم از صنعت خودرو و فرآیندی که در این حوزه طی می‌شود، آگاه هستند اما باید بگویم آنچه که ما از نزدیک در گروه خودروسازی سایپا که حاصل تلاش‌ها و مجاهدت‌های مدیران و مهندسان این شرکت است، دیدیم سبب افتخار هر ایرانی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت خودرو پیشران صنایع کشور است، گفت: تحقیق و توسعه با جدیت در گروه خودروسازی سایپا پیگیری می‌شود و امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات سایپا در همین راستا است.

یزدانیان اظهار داشت: با استمرار وضعیت فعلی و نگاه به فرآیند توسعه‌ای به طور حتم صنعت خودرو به پیشرفت‌های قابل قبولی می‌رسد.

وی افزود: پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مجموعه‌های قوی و منحصر به فرد در خاورمیانه است، بنابراین امیدواریم همکاری‌های تعریف شده بین طرفین با سرعت عملیاتی شود تا شاهد تولید خودروهای هیبرید، خودران و خودروهای متصل در گروه سایپا باشیم.

به گفته این مقام مسئول ضرورت دارد دو طرف امضا کننده تفاهم نامه با یکدیگر همگام و همراه باشند تا جایگاه صنعت خودرو و فناوری اطلاعات در کشور افزایش پیدا کند و از سویی بتوان در بازارهای خارجی نقش آفرین بود. یکی از موضوعاتی که می‌تواند باعث حضور قدرتمند صنعت خودرو در بازارهای جهانی شود بهره گیری از ارتباط و فناوری اطلاعات و نسل‌های جدید است، امیدوارم با برنامه‌های تعریف شده، دریچه جدیدی از همکاری‌ها آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا