صنعت-معدن-تجارت

انواع مرع تخمگذار محلی با نغمه تورنگ طلایی

انواع مرغ تخمگذار بومی گلپایگانی

مرغ بومي كه به آن مرغ خانگی، مرغ محلی و مرغ روستايي نيز گفته مي شود، بیشتر در روستاها و دهات نگهداري شده و با استفاده از گوشت، تخم و پر آنها بخشي از نيازهاي خانواده های روستایی و عشایری برطرف مي گردد. از انواع مرغ تخمگذار محلی گلپایگانی می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ البته توجه داشته باشید که هر یک از انواع به راحتی از طریق نغمه تورنگ طلایی قابل سفارش و خریداری هستند:
•    جوجه یک ماهه محلی گلپایگانی
•    نیمچه مرغ گلپایگانی دو ماهه
•    نیمچه مرغ سه ماهه محلی بومی گلپایگانی
•    نیمچه مرغ گلپایگانی اصلاح شده چهار ماهه
•    مرغ بومی 5 ماهه گلپایگانی اصلاح شده
•    مرغ تخمگذار بومی اصلاح شده گلپایگانی
•    مرغ بومی تخمگذار اصلاح شده
•    جوجه مرغ بومی 40 روزه
•    مرغ بومی 50 روزه

نکاتی برای اینکه مرغ تخمگذار بومی گلپایگانی شما بیشتر تخم بگذارد!

مرغ مجلی تخمگذار گلپایگان اگر جوجه های شما به اندازهای که باید تخمگذاری نمیکنند، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. آنها ممکن است به دلایل زیر با تولید کمتر تخم مرغ روبرو شوند:
•    سن آنها (تولید تخم مرغ بهینه بین 6 ماهگی تا 2 سالگی است.)
•    کاهش نور در روز
•    آنها پوست اندازی میکنند (پرهای قدیمی را از دست میدهند و پرهای جدید رشد می کنند).
•    مرغ تخمگذار بومی گلپایگانی یا نیمچه مرغ گلپایگانی شما مشکل سلامتی یا تغذیه ناکافی دارند.

در حالی که برخی از این دلایل به طور طبیعی رخ میدهند و نمی توان آنها را برطرف کرد، کارهای زیادی میتوانید برای افزایش بهره وری تخم مرغ انجام دهید:
1.    مقدار زیادی غذای با کیفیت به مرغ خود بدهید.
مطمئن شوید که بهترین غذای با کیفیت را برای جوجه های خود می خرید. خوراک مرغ ارزانتر ممکن است بهترین فواید تغذیه ای برای تخمگذاری بهینه نداشته باشد. علاوه بر غذای خوب مرغ، باید به مرغ هایتان، ضایعات غذای گیاهی و سایر خوراکی های سالم بدهید که تغذیه آنها را تقویت می کند.
2.    کلسیم را به رژیم غذایی مرغ تخمگذار بومی گلپایگانی اضافه کنید.
سعی کنید ظرفی از پوسته صدف خرد شده را در مرغداری نگه دارید تا مرغ های تخمگذار خود را در مواقعی که نیاز به افزایش کلسیم دارند، از آن بخورند، همچنین می توانید پوست تخم مرغ را خورد کرده و برای مصرف آنها در قفس قرار دهید. از آنجایی که پوست تخم مرغ 95 درصد کلسیم دارد، مرغه ای تخمگذار بومی به مرور زمان دچار کمبود کلسیم می شوند.
3.    یک قفس مرغ تمیز و با تهویه مناسب تهیه کنید.
مرغداری تمیز تفاوت زیادی در سلامت کلی مرغ های شما ایجاد می کند. جعبه های تخمگذاری را به صورت مداوم تمیز و پر از تراشه های راحت نگه دارید و مطمئن شوید که مرغداری شما به درستی تهویه می شود تا مرغ تخمگذار بومی گلپایگانی به بیماری های تنفسی مبتلا نشوند.
4.    مطمئن شوید که مقدار زیادی آب شیرین دریافت میکنند.
مرغ های بومی با دسترسی به آب شیرین سالم می مانند. شما باید روزانه آب آنها را عوض کنید تا آنها را شاد و سالم نگه دارید. مطمئن شوید که آبخوری آنها در طول روز تمیز می ماند.
5.    به سلامتی جوجه مرغ گلپایگانی خود اهمیت دهید.
اگر مرغداری خود را تمیز نگه دارید، می توانید از مشکلات عمده انگل ها جلوگیری کنید. با این حال انگل ها جوجه یک ماهه محلی گلپایگانی، نیمچه مرغ گلپایگانی، مرغ تخمگذار بومی اصلاح شده گلپایگانی و یا مرغ بومی تخمگذار را دوست دارند. اگر جوجه های خود را به درستی مرتب و تمیز نکنید، می توانند به سرعت به مشکل تبدیل شوند. کنه ها ریز هستند و مانند لکه های قرمز قهوه ای در سراسر بدن و سر مرغ به نظر می رسند. در طول شب که بیشترین فعالیت را دارند به دنبال کنه ها باشید.
6.    اجازه دهید آنها آزادانه حرکت کنند.
مرغ های آزاد معمولاً شادتر و سالمتر هستند و در نتیجه تخم های بیشتری می گذارند. البته، همه مایل به داشتن جوجه های آزاد نیستند، زیرا آنها می توانند باغ یا حیاط را خراب کنند. همچنین، به دلیل قوانین محله، همه مجاز به داشتن جوجه های آزاد نیستند.

آیا مکان پرورش مرغ تخمگذار بومی گلپایگانی دارید؟

قبل از اینکه اولین جوجه های خود را به خانه آورید، قوانین و مقررات محلی را بررسی کنید، زیرا هر حومه، منطقه شهری و حتی خانه های روستایی قوانین متفاوتی دارد که باید آنها را رعایت کنید.

سفارش خرید مرغ تخمگذار بومی گلپایگانی

اطمینان از کیفیت مرغ تخمگذار بومی، پرورش جوجه ها را آسانتر و مسیر پرورش را هموار می کند. به هر حال اگر قصد خرید مرغ تخمگذار بومی گلپایگانی را دارید، حتما از مراکزی کمک بگیرید که واکسیناسیون جوجه های محلی را به طور کامل در روزهای ابتدایی انجام داده باشند. از آنجایی که هر یک از جوجه ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند، توصیه می کنیم قبل از سفارش مرغ تخمگذار بومی گلپایگانی، شرایط و نکات نگهداری را بررسی کرده، سپس متناسب با شرایط منطقه و آب و هوای محل زندگی خود مرع تخمگذار بومی را سفارش دهید.
به هر حال، اگر به دنبال مرکزی مطمئن برای سفارش هر یک از نژادهای مرغ بومی محلی هستید، با کارشناسان ما در نغمه تورنگ طلایی تماس بگیرید. ما مرغ تخمگذار بومی باکیفیت را به تمام مناطق ایران ارسال می کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا