به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایلنا، محمود ترفع اظهار داشت: این ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به این دلیل که تازه خریداری شدهاند، ابتدا باید شمارهگذاری شده و دستگاه ردیاب جی پیاس و همچنین دستگاههای کارتخوان بلیت الکترونیک بر روی آنها نیز نصب شود تا در خطوط قابل استفاده شوند.
وی ادامه داد: این فرآیند احتمالا در حدود ۱۰ تا ۱۲ روز طول میکشد و امیدواریم از ابتدای آذرماه این اتوبوسها و مینیبوسها را در خطوط به کار بگیریم.
ترفع در خصوص اینکه مینیبوسها در کدام خطوط مشغول به فعالیت میشوند، گفت: مینیبوسها در خطوطی که تعداد مسافران در آنها کم بوده و اتوبوسها با ظرفیت خالی زیادی تردد میکنند و همچنین در خطوطی که حرکت اتوبوسها به دلیل تنگ بودن معابر باعث اختلال در حرکت مردم میشوند، استفاده خواهند شد.
وی همچنین درباره بکارگیری اتوبوسها در خطوط اتوبوسرانی تهران گفت: اتوبوسهای جدید نیز در خطوطی که اتوبوسها مستهلک بودند و نیاز به نوسازی داشتند، جایگزین میشوند؛ همچنین در خطوط پرتراکم هم از آنها استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: وقتی ظرفیتها در برخی خطوط آزاد میشود، اتوبوسهای آزاد شده را به فعالیت در خطوط شلوغتر اختصاص میدهیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: یک تفاهمنامه ۸۰۰ دستگاهی با ایرانخودرودیزل منعقد کردیم که از محل آن یک قرارداد ۲۵۰ دستگاهی امضاء شده است.
این تفاهمنامه هنوز اعتبار دارد و اگر دوستان در ایرانخودرو قیمت را بالا نبرند و یا میزان افزایش قیمت معقول و متناسب با توان شهرداری باشد و جهش قابل ملاحظهای نداشته باشد، با آنها قرارداد میبندیم.
وی با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی به برگزاری مناقصه نیز اقدام کرده است، گفت: مناقصه برای خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس دوکابین در خطوط تندرو، اجرا و یک شرکتکننده حاضر شد که نقص مدارک داشت و امیدواریم در مناقصه بعد با مدارک کامل حضور یابد و بتوانیم از این طریق اتوبوس دو کابین نیز تهیه کنیم.