اتوبوسهای فرسوده تهران بازسازی میشوند
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه اتوبوسهای فرسوده تهران به جای اسقاط، با هزینه کمتری از خرید، بازسازی اساسی می شوند، گفت: با اسقاط هر اتوبوس فرسوده باید یک اتوبوس جدید خریداری شود که هزینه هر یک دستگاه بیش از ۴ میلیارد تومان است.
به گزارش تفاهم آنلاین، محمود ترفع در رابطه با ورود اتوبوسهای جدید به تهران اظهار کرد: پس از تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس در مرحله نخست قرارداد خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس از شرکت ایرانخودرو دیزل، مرحله دوم تولید ۵۰ دستگاه دیگر روزهای پایانی خود را میگذارند.
وی درباره وضعیت تولید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس خریداری شده از شرکت ایرانخودرو دیزل اظهار کرد: بخشی از مینیبوسهای مرحله دوم تولید شده و اتوبوسها نیز در خط تولید قرار دارند. طبق زمانبندی انجام شده شرکت ایرانخودرو دیزل، در مرحله دوم ۳۰ دستگاه مینیبوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل خواهد داد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره بکارگیری اتوبوس و مینیبوسهای جدید در خطوط گفت: مینیبوسهای خریداری شده در خطوطی که تقاضای سفر کمتر است یا معابری نامناسب که امکان ورود اتوبوس وجود ندارد (درکه، جماران و…)، وارد مدار بهرهبرداری میشوند.
ترفع ادامه داد: اتوبوسهای جدید نیز در خطوطی که دارای اتوبوسهای فرسوده و تقاضای سفر بالا است، وارد میشوند.
به گفته وی، اگر تمامی منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت ۱۳۹۸ به حساب شهرداری واریز شود، از سهم اوراق مشارکت اتوبوسرانی یک قرارداد دیگر برای خرید اتوبوس منعقد خواهد شد و برای دریافت اوراق مشارکت نیز باید قرارداد جدیدی منعقد شود.
ترفع از برگزاری مناقصه جدیدی برای خریداری اتوبوس خبر داد و گفت: مناقصه جدید در این زمینه برگزار شده است که شرکتکنندهها تا روز شنبه آینده فرصت دارند، پاکتهای خود را تحویل دهند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: روز یکشنبه آینده پاکتها بازگشایی میشوند و اگر برنده مناقصه انتخاب شود، بخشی از منابع مالی خرید اتوبوسها از محل اوراق مشارکت پرداخت خواهد شد؛ این مناقصه برای خریداری ۸۰ دستگاه اتوبوس دو کابین به منظور تقویت خطوط تندروی اتوبوسرانی است.