یادداشت

پرتفوی بیمه ایران به مرز ۵۶ همت رسید؛ اصلاح ترکیب پرتفوی برای افزایش سودآوری

سید عبداله حسینی

 

آمار حق بیمه تولیدی بیمه ایران نشان می‌دهد، فروش این شرکت در 10 ماهه ابتدایی سال 1402 نسبت به سال گذشته، 52 درصد افزایش داشته است. حق بیمه تولیدی شرکت بیمه ایران تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ با رشد ۵۲ درصدی به رقم ۵۵.۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که این شرکت در مدت مشابه سال گذشته، ۳۶.۸۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده بود. در مقابل خسارت پرداختی بیمه ایران از ۲۰.۴۰۰ میلیارد تومان به ۳۲.۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

بیمه ایران با توجه به اینکه تنها شرکت دولتی صنعت بیمه کشور است، با نگاه ویژه به بنگاه‌های اقتصادی کشور، پرداخت به‌موقع خسارت بیمه‌گذاران را در دستور کار خود قرار داده و با نگاه حمایت از بخش تولید کشور، خسارت بیمه‌گذاران را در اولین فرصت و به صورت علی‌الحساب پرداخت کرده است تا بنگاه‌های اقتصاد و واحدهای تولیدی کشور با مشکل نقدینگی روبرو نشوند.

در کنار نگاه حمایتی به بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی در حوزه پرداخت خسارت، بیمه ایران در دوره مدیریت حسین شریفی در کسوت مدیرعاملی، برنامه استراتژیک خود را برای بهبود ترکیب پرتفوی، با قوت دنبال کرده است. بر همین اساس، حق بیمه تولیدی این شرکت در بخش بیمه‌های انرژی، با رشد قابل ملاحظه ۸۰ درصدی نسبت به سال گذشته، از ۹۵۰ میلیارد تومان به ۱۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است که نشان از توجه ویژه این شرکت به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و حمایت از بخش اقتصادی کشور و همچنین جذب پرتفوهای سودده دارد. در کنار این روند افزایشی، سهم بیمه‌ شخص ثالث به عنوان یک رشته پرریسک، در سبد پرتفوی بیمه ایران، در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳ درصد کاهش پیدا کرده و ۵۵ درصد رسیده است. اصلاح ترکیب پرتفوی بیمه ایران و افزایش سهم بیمه‌های کم‌ریسک و کاهش سهم بیمه شخص ثالث، می‌تواند نقش مهمی در سودآوری این شرکت داشته باشد و کارنامه این شرکت را در سال ۱۴۰۲ با آمار و ارقام خوبی همراه کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=101730
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن