استان هاگیلان

حذف مدارس چوبی، گلی و سنگی گامی موثر در تسریع روند توسعه فضاهای آموزشی در مناطق خاص و صعب العبور

به گزارش تفاهم آنلاین؛، مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در جلسه ویدئو کنفرانس با دکتر مهراله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اتمام عن قریب استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس گاز رسانی نشده خبر داد.
وی در این جلسه که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با حضور دکتر ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان و برخی از مدیران ارشد سازمان برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد و اقدامات اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان در حوزه های مختلف، تلاش در مسیر احداث مراکز تعلیم و تربیت برای آینده سازان ایران اسلامی را مقدس دانست.
مهندس دقیق با بیان اینکه مدارس میراث ماندگار در عرصه فرهنگ این مرز و بوم هستند، افزود: همه ما در تلاش میکنیم تا مدارس به عنوان میراث فرهنگی ماندگار براساس استاندارد های روز دنیا و با معماری ایرانی و اسلامی احداث شوند.
وی با پرداختن به رعایت اصول و ضوابط استانداردهای مکان یابی بیان داشت: تفکر مکان یابی صحیح مدارس نیازی است که بصورت جدی در برنامه این اداره کل به آن پرداخته می شود.
مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان در ادامه با تشریح اقدامات استانداردسازی سیستم های گرمایشی واحدهای آموزشی استان، افزود: با تاکید دکتر رخشانی مهر ریاست محترم سازمان، استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس گاز رسانی نشده با توکل به خدوند متعال بزودی به اتمام خواهد رسید و این اتفاق مبارکی برای استان عزیز ما می باشد.
وی یادآورشد: با تلاش همکارن سختکوش  اداره کل و با حمایت های سازمان محترم و مسئولین گرامی توانستیم بخاریهای نفتی را از مدارس گازرسانی شده در مهرماه سال ۱۳۹۸ جمع آوری کنیم.
مهندس دقیق در ادامه این ارتباط ویدئو کنفرانسی ضرورت بهره گیری از فناوری های نوین ساختمانی را یادآور شد و تصریح نمود: صنعتی سازی مدارس در راستای برچیدن مدارس چوبی، گلی و سنگی اقدامی مهم و گامی موثر در تسریع روند توسعه فضاهای آموزشی در مناطق خاص و صعب العبور می باشد.
وی در پایان با اشاره به احداث یکی از بزرگترین پروژه آموزشی در شهرستان فومن افزود: پروژه حیات طیبه حضرت آیت اله بهجت فومنی(ره) در حال ساخت بوده که به حول قوه الهی در مهرماه سال جاری شاهد افتتاح فاز اول آن خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=26088
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن