مناطق آزاد-گردشگری

ضرورت راه اندازی سامانه مشترک بیمه گران و سازمان بنادر و کشتیرانی

 

به گزارش تفاهم آنلاین ، علی نیکویی فرماندار شهرستان بندرلنگه دراین خصوص گفت: یه دلیل اتش سوزی در ساعات پایانی شب گذشته ۷ فروند لنج صیادی چوبی و فایبرگلاس و تعدادی قایق در اسکله صیادی از بین رفت. آتش‌ با تلاش‌ اتش‌نشانان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه، شهرداری بندر لنگه، شهرداری بندر کنگ و آتنش نشانی فرودگاه بندر لنگه مهار شد.

فرماندار شهرستان در ادامه افزود: خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشت و علت آتش سوزی در دست بررسی است. همچنین میزان دقیق خسارت پس از بررسی اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است؛ ماه گذشته هم آتش‌ سوزی در بندر مقام رخ داد که باعث از بین رفتن چند لنج شد. اکنون هم اتش‌سوزی در بندر لنگه باعث از بین رفتن ۷ لنج شده است.

یک کارشناش صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص این نوع رخدادها گفت : بعضا صاحبان لنج های قدیمی برای دریافت خسارت، دست به اتش‌سوزی های عمدی می‌زنند که اثبات آن هم در مراجع قضایی بسیار دشوار است.
یونس مظلومی در ادامه افزود: این نوع پرونده ها منجر به صدور رای علیه بیمه گر می‌شود و در اکثر موارد بیمه گر مجبور می‌شود علاوه بر پرداخت خسارت‌های واهی مورد ادعای بیمه گذار، خسارت‌های سنگینی را نیز به دلیل تاخیر در تادیه پرداخت نماید.
این کارشناس صنعت بیمه در پایان گفت: در این راستا نیاز است که بخش‌های بیمه های دریایی و شرکت‌های بیمه با کمک هم راهکاری برای این معضل پیدا کنند. یکی از راهکارها می‌تواند راه اندازی یک سامانه مشترک بین بیمه گران و سازمان بنادر باشد. این سامانه می‌تواند اطلاعات مربوط به نقل و انتقال مالکیت شناورها و اطلاعات مالکین و سوابق خسارت مالک و شناور را به اشتراک گذارد.

لازم به ذکر است، با توجه به کوچک بودن فضای بندرگاه وحجم زیادی از پهلوگیری شناورها، نیازمند برنامه ریزی ونظارت بیشتر مسولین امردراین خصوص بوده که اینگونه اتفاقات در ابعاد گسترده رخ ندهد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=28271
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن