صنعت-معدن-تجارت

چند راهکار برای رفع موانع پیش‌روی صنعت خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو راهکارهایی برای رفع موانع پیش روی صنعت خودرو ارائه داد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدیه ضیائیان کارشناس صنعت خودرو با اشاره به پستی و بلندی های صنعت خودروسازان، گفت: آنچه که از بازار خودرو دیده است، اثرگذاری نرخ ارز است. افزایش نرخ ارز بر روی تمام کالاها تاثیر دارد و از سویی نبود اخبار مثبت باعث شده که مردم و صاحبان پول برای خرید کالا عطش داشته باشند و با هدف کسب سود سراغ کالاهایی، چون خودرو بروند که طی این مدت سود خوبی به خریداران خود داده است.

او ادامه داد:اگر دستگاه دیپلماسی مذاکرات خود را جدی‌تر دنبال کند این امر می تواند اثر مثبت خود را روی بازار‌های مختلف به خصوص خودرو نشان دهد. بانک مرکزی باید نسبت به ثبات قیمت ارز تلاش خود را بیشتر کند و از سایر مجموعه‌ها به خصوص بخش خصوصی برای آرامش بازار ارز کمک بگیرد.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد:برای رفع موانع صنعت خودو، شرکت‌های خودروسازی باید به سمت تجاری ‌سازی محصولات خود که در پارکینگ‌ها مانده است، اقدام کنند و در این میان ضرورت دارد که سایر دستگاه‌های اقتصادی برای تحقق این کار همکاری کنند. خودروسازان بیش از گذشته از توان مجموعه‌های دانش ‌بنیان و قطعه سازان برای تولید قطعاتی که مانع از تجاری ‌سازی خودرو می‌شود، استفاده کنند.

ضیائیان  با بیان اینکه  وزارت دفاع یکی از بخش‌های است که می‌تواند با صنعت خودرو در تولید قطعات همکاری کند، گفت: بنابراین با دعوت خودروسازان از این مجموعه‌ها می‌توان به هم افزایی بیشتری دست یافت.  نظارت بر بازار خودرو جدی‌تر دنبال شود و اجازه داده نشود که قیمت خودرو از نرخ تورم پیشی بگیرد.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: باید فرهنگ ‌سازی صورت گیرد که خودرو کالای مصرفی است و نباید در زمره کالا‌های سرمایه‌ای قرار گیرد.

او تصریح کرد: با عملیاتی شدن این ۷ راهکار، امیدواریم صنعت خودرو که این روز‌ها به خاطر تحریم ها، شیوع کرونا و کمبود ارز با چالش‌های جدی مواجه است بتواند از بحران‌ها عبور کند و مانند گذشته به افزایش تیراژ برسد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59586
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن