کارآفرینی

۶۰ درصد اشتغال‌زایی کمیته امداد در روستاهاست

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی‌(ره) گفت: ۶۰ درصد اشتغال‌زایی این نهاد در مناطق محروم و روستاها اتفاق می‌افتد که حدود یک و نیم میلیون نفر را شامل می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، حجت‌اله عبدالملکی در جلسه تبیین الگوی اشتغال و هم اندیشی با ذینفعان اشتغال کمیته امداد امام(ره) استان کردستان اظهار داشت: تقویت اقتصاد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد می‌تواند در فقرزدایی تاثیر بسزایی داشته باشد و در همین رابطه سعی می‌شود با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه اشتعال برای آن‌ها را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: مردمی‌کردن، دانش‌بنیان شدن و استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه می‌تواند در بحث اشتعال و رفع بیکاری محرومان تاثیر بسیاری داشته باشد ضمن اینکه در ایجاد اشتعال توسط امداد باید این محورها مورد توجه قرار گیرد.

معاون اشتغال کمیته امداد یادآور شد: کارآفرینی مهم‌ترین نکته در بحث اشتغال‌زایی کشور است که با وجود تمام ظرفیت‌ها، زمینه برای ایجاد یک واحد تولیدی کارآفرین جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را نداریم.

وی افزود: کمیته انداد سالانه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به محرومان و نیازمندان هزینه می‌کند که اگر بتوانیم مددجویان و محرومان را در حوزه‌های مختلف توانمند کرده و شغل برای آنان ایجاد کنیم می‌توانیم بسیاری از منابع را در حوزه اقتصادی سرمایه‌گذاری کنیم.

عبدالملکی تاکید کرد: در حال حاضر برای ایجاد یک شغل با راه‌اندازی واحدهای بزرگ صنعتی حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالیکه در کمیته امداد با اشتغال خُرد و خانگی به ازای ایجاد هر شغل به حدود ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز داریم.

وی گفت: امروز ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمن نتوانسته‌ایم به خوبی از ظرفیت‌های تولیدی کشور استفاده کنیم البته بیشتر مشکلات ما بر اثر تحریم‌ها در داخل کشور است که بر خود تحمیل کرده‌ایم.

معاون اشتغال کمیته امداد اظهار داشت: اگر تولید ما بیشتر شود وابستگی به بازارهای خارجی کم شده، اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود، درآمدهای دولت افزایش یافته واردات کالا کاهش می‌یابد و در نتیجه نیاز به ارز خارجی کمتر شده و توسعه کشور محقق می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44105
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن