البرز

۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان عمومی کرج اضافه می‌شود

شهردار کرج از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به ناوگان عمومی این کلانشهر خبر داد و گفت: با تخصیص این اوراق، ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان کرج اضافه می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی کمالی‌زاده در مراسم بهره‌‌برداری از ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید در کرج افزود: در حال حاضر مذاکرات برای تحقق این مهم صورت گرفته و امید است تا پایان خردادماه بتوانیم این اوراق را به مرحله جابجایی برسانیم.

شهردار کرج با اشاره به اینکه از سال ۸۹ هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل‌ونقل اضافه نشده بود، گفت: با پیگیری‌های مدیریت شهری و رفع موانع موجود، اولین مرحله افزایش تعداد اتوبوس‌ها با ۳۰ دستگاه در سال ۹۷ انجام شد.

کمالی‌زاده با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۵۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه شده و قرارداد ۱۵ دستگاه اتوبوسی که در این مراسم به بهره‌برداری رسید نیز مربوط به سال ۹۹ است، ادامه داد: امیدواریم ۵۰ دستگاه یادشده را هم در آینده‌ای نزدیک وارد مدار خدمت‌رسانی کنیم.

وی در ادامه از تولید ۶۰ درصد قطعات اتوبوس‌های جدید در ایران و توسط شرکت ایران‌خودرو دیزل خبر داد و افزود: با توجه به ساخت قطعات در ایران، هزینه‌های تعمیر و نگهداری برای مجموعه مدیریت شهری کاهش‌یافته و می‌توان گفت، گام مهمی در ارتقاء سطح رفاه شهروندان برداشته‌شده است.

اعطای ۶۰ میلیون تومان تسهیلات به رانندگان تاکسی پیکان‌

محمد یساولی – رئیس سابق سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج نیز در این مراسم با اشاره به اقدام مدیریت شهری کرج در خصوص اعطای تسهیلات بانکی به رانندگانی که تاکسی پیکان‌دارند، گفت: این تسهیلات با سود ۴ درصد در اختیار تاکسی‌داران قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مقدار تسهیلات برای رانندگان تاکسی پیکان، ۶۰ میلیون تومان است و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری نوسازی ۳۰۰ دستگاه تاکسی محقق خواهد شد.

این مسئول بابیان اینکه اقدام یادشده علاوه بر کاهش آلودگی هوا موجب حذف زوائد بصری نیز می‌شود، اظهار داشت: رفاه حال مسافرین و شهروندان از دیگر اهداف مدیریت شهری برای اجرای این مهم بوده است.

یساولی در ادامه به تزریق ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در دوران مدیریت شورای پنجم اشاره کرد و گفت: این اتوبوس‌ها با ارزش ریالی ۴۰۰ میلیارد تومان به مدار خدمت‌رسانی شهر کرج اضافه‌شده است.

وی همچنین از بازسازی ۱۶ دستگاه اتوبوس در شرکت ایران‌خودرو دیزل یاد کرد و گفت: این اتوبوس‌ها نیز به‌صورت 100 در صد اورهال آماده بهره‌برداری هستند و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند.

افزایش رضایت شهروندان در حوزه ترافیک

در ادامه این مراسم، سردار عباسعلی محمدیان – فرمانده نیروی انتظامی استان البرز ضمن قدردانی از مجموعه مدیریت شهری به دلیل همکاری و همدلی با نیروی انتظامی، از افزایش رضایت ۳۰ درصدی شهروندان در حوزه‌های ترافیک شهری و حمل‌ونقل خبر داد.

وی بیان کرد: رفع برخی از گره‌های ترافیکی، افزایش سرعت در روان سازی ترافیک، اصلاح نقاط حادثه‌خیز و تکمیل علائم و تابلوهای موردنیاز شهر ازجمله اقداماتی است که مجموعه مدیریت شهری آن را انجام داده و موجبات رضایتمندی شهروندان در این زمینه‌ها فراهم‌شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز همچنین به رفع نیازمندی‌های پلیس راهور از سوی مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: توسعه تجهیزات راهنمایی رانندگی کمک شایانی به اجرای مأموریت‌های پلیس راهور در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان کرده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=70296
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن