اجتماعی

۲ رام قطار به ناوگان متروی تهران اضافه شد

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از اییرنا، مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در این باره گفت: این رام‌های قطار با بدنه آلومینیومی از سری قطارهای C۵۰۰ است و تغییر جنس بدنه واگن‌ها به کاهش وزن آن‌ها و صرفه‌جویی انرژی منجر می شود.

«علی امام» افزود: هریک از تجهیزات این رام‌ها با حدود هفت میلیون یورو خریداری و با رعایت ایمنی و استانداردهای لازم ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در ساخت این واگن‌ها از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده‌ شده، بیان کرد: استفاده از بدنه آلومینیومی به جای «کربن – استیل»، در مجموع وزن قطار را ۱۴ تن کاهش داده است.

امام در خصوص تغییرات داخلی و ظاهری این ۲ رام قطار نیز گفت: طراحی داخلی این واگن‌ها با رفع برخی از نقاط ضعف، بهینه و شکیل‌تر شده و جنس مواد به کار گرفته شده نیز بهبود یافته است.

به گفته وی از جمله تغییرات ایجاد شده در فضای داخلی قطارها، حذف هندوی «hand way» در ورودی واگن‌ها برای خالی نگاه‌داشتن محوطه ورودی و افزایش سهولت در ورود و خروج مسافر است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) تاکید کرد: این ۲ رام قطار از مجموع ۱۰ رام قطاری است که توسط شرکت واگن سازی تهران تهیه شده که چهار رام آن در گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته و چهار رام باقیمانده نیز در آینده وارد خطوط مترو تهران می‌شود.

مراسم بهره‌برداری از این ۲ رام قطار مترو به دلیل رعایت محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، به صورت آنلاین و با حضور مدیران شهری در حال برگزاری است امام گفت: در صورت همکاری شرکت واگن سازی تهران در یکماه آینده قرارداد ساخت 105 واگن جدید منعقد می شود تا سال آینده نیز احتمالا اولین سری محصولات را تحویل بگیریم.

وی ادامه داد: همچنین قرارداد تامین ۱۰ رام قطار هفت واگن در دستور کار بود و با باز شدن ال سی در تابستان سال ۹۷ قطعات به کشور حمل و از گمرگ بندرعباس ترخیص شد.

امام تصریح کرد: بخش عمده قطارها در مهر و آبان ۹۷ ترخیص و ۱۵ درصد آن نیز در سال ۹۸ با مساعدت سازمان امور مالیاتی و پیگیری‌های سازمان امور شهرداری‌ها آزادسازی شد.

وی تاکید کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از دو رام آخر این قطارها هستیم و این دو رام در خطوط ۶ و ۷ مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین در یکی از دو قطار برای اولین بار سامانه اطلاع رسانی «پی آی اس» اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران از ساخت قطار داخلی نیز خبر داد و گفت: پروژه ساخت یک رام قطار ملی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده است، نمایشگاه آن در مردادماه برگزار و تا پایان سال شاهد تولید نخستین قطار ملی خواهیم بود.

مراسم بهره برداری از ۲ رام قطار مترو بصورت آنلاین با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران و سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=34574
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن