مناطق آزاد-گردشگری

افتتاح و کلنگ زنی ۲۷ پروژه عمرانی در منطقه آزاد انزلی

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۷ پروژه سرمایه‌گذاری و عمران روستایی در این منطقه خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مهدی کاظمیان اظهار داشت: این 27 پروژ با سرمایه‌گذاری ۳۶۱۵ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد انزلی و بخش خصوصی، همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه عمران روستایی و ارتقای استانداردهای زندگی اهالی منطقه، ۱۵ طرح مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، اظهار کرد: این طرح‌ها مشتمل بر افتتاح زیرسازی و آسفالت معابر روستایی، لایروبی رودخانه‌ها مسیرهای آبرسانی، تأمین روشنایی بوستان، ایجاد پیاده‌رو، و محوطه‌سازی مسجد می‌باشند که جهت احداث و تکمیل زیرساخت‌های فوق ۱۹.۴ میلیارد ریال از محل منابع سازمان هزینه شده است.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه در حوزه‌های اقتصادی نیز ۸ طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با میزان سرمایه‌گذاری ۵۹۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰۶ نفر به صورت رسمی در مدار تولید قرار می‌گیرند، اضافه کرد: حوزه فعالیت این واحد‌های تولیدی در زمینه‌های تولید پوشاک،لوازم آرایشی-بهداشتی،تولید لامپ می‌باشد.

کاظمیان از نکات جالب توجه این پروژه‌ها جذب سرمایه‌گذاری ۵ میلیون دلاری در کارخانه تولید لامپ عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر به میمنت این ایام مبارک، عملیات اجرایی ۳ طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های ساخت هتل پنج ستاره،انبار سرپوشیده و مجتمع تجاری-اداری با حجم سرمایه‌گذاری ۲۹۵۵ میلیارد ریال که زمینه اشتغال ۱۵۲ نفر را فراهم می‌کند نیز آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در دهه مبارک فجر، یک فروند شناور تفریحی-گردشگری به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و ایجاد شغل برای ۶ نفر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مدار خدمت‌رسانی قرار می‌گیرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62278
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن