اقتصادی

۲۷ هزار میلیارد ریال به بنگاه‌های تولیدی کوچک و طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص یافت

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۲۷ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال بابت تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی در استان‌های مختلف کشور پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، پرداخت‌های مورد اشاره بابت یک‌هزار و ۲۵۲ فقره طرح نیمه‌تمام با پیشرفت بالای ۶۰‌ درصد، همچنین بابت تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام شده است.

برپایه این گزارش، در پنج ماهه امسال در مجموع چهار هزار و ۴۴ فقره ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی انجام شده بود که دو ‌هزار و ۲۷۲ فقره به مبلغ ۷۱ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده بودند.

بیشترین پرداختی از محل این تسهیلات به ترتیب به استان‌های سمنان به ارزش چهار هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال بابت ۲۲۵ فقره طرح، گیلان با سه هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال بابت ۱۱۹ فقره طرح و گلستان با دو ‌هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال بابت ۶۶ فقره طرح بوده است.

همچنین کمترین پرداختی به استان‌ ایلام با ۷۰۰ میلیون ریال بابت یک فقره طرح انجام گرفت، ضمن اینکه این رقم برای استان‌های سیستان‌وبلوچستان، جنوب‌کرمان، کرمانشاه و کهگیلویه‌و بویراحمد صفر بوده است.

به گزارش ایرنا، سازمان برنامه و بودجه نیز چندی پیش با انتشار گزارشی به وضعیت اجرای طرح‌های اقتصاد ‌مقاومتی پرداخته بود که بر اساس آن، برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت و معدن اشتغال ۲۷۰ هزار نفر پیش‌بینی شده که بیش از ۲۶ درصد کل اشتغال را در بر می‌گیرد.

برپایه جداول آماری مربوطه، پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اولویت‌دار در دو سطح ملی و استانی برنامه تولید و اشتغال گسترده و مولد برای امسال تعداد ۸۳ پروژه، اجرا می‌شود که توسط ۱۹ دستگاه مجری به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

در قالب یکی از بندهای تبصره ۱۸ قانون بودجه برای بخش صنعت و معدن میزان اشتغال ۲۷۰ هزار و یک نفر پیش‌بینی شده و تسهیلات از محل منابع داخلی موسسه عامل، رقم بیش از ۱۰۰ هزار و ۶۴۹.۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز به همین میزان مورد نظر است.

برابر آمار مورد بررسی کمک بلاعوض از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال به میزان ۴۶۶ میلیارد ریال است و یارانه سود تسهیلات پیش بینی شده در قالب تبصره یاد شده ۱۰ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال تخصیص یافته و در جمع منابع تبصره ۱۸ رقم ۱۰ هزار و ۶۷۷ میلیارد ریال را نشان می‌دهد.

کل اشتغال پیش‌بینی شده در چارچوب پروژه های اقتصاد مقاومتی اولویت‌دار در دو سطح ملی و استانی برای سال ۹۹ بالغ بر یک میلیون و ۳۲ هزار و ۹۶۲ نفر است.

همچنین کل تسهیلات از محل منابع داخلی موسسه عامل ۲۹۶ هزار و ۷۵ میلیارد ریال، تسهیلات صندوق توسعه ملی ۱۹۶ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال و کمک بلاعوض به میزان ۲۵ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال ثبت شده و یارانه سود تسهیلات هم به میزان ۱۹ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47059
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن