کارآفرینی

 ۲۰۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت ایجاد می‌شود 

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: تا پایان سال جاری ۲۰۰ هزار شغل از طریق بنیاد برکت ایجاد خواهد شد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیرحسین مدنی به اشتغال‌زایی در مشاغل کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: در این حوزه که اشتغال کارگاهی، بنگاهی و واحد‌های تولیدی نامیده می‌شود، در ۳۶۰ مجموعه سرمایه‌گذاری شده است.

وی، مشارکت در سهام، مشارکت مدنی و ارائه تسهیلات را سه روش سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های تولیدی خرد و متوسط بیان کرد و گفت: اساس فعالیت ما مشارکت در سهام است، به این حالت که مجموعه‌ای که به صورت نیمه‌فعال است و نمی‌تواند ظرفیت تولید خود را محقق کند و یا دچار رکورد شده است، بنیاد برکت ورود می‌کند و ۴۹ درصد از منابع آن را تامین و با راه‌اندازی مجدد، این واحد در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد تا به چرخه تولید بازگشته و احیاء شود و بعد از سه تا ۵ سال با جان گرفتن واحد تولیدی، بنیاد برکت از آن خارج می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین گفت: تاکنون در ۳۶۰ بنگاه و واحد تولیدی سرمایه گذاری شده که از ۲۵۰ واحد خارج شدیم و در ۱۱۰ واحد بنگاه تولیدی فعالیتمان ادامه دارد.

مدنی افزود: امسال به علت نام‌گذاری ۹۹ با عنوان سال “جهش تولید”، ۱۱۰ واحد تولیدی را با سرمایه‌گذاری احیاء خواهیم کرد. وی گفت: تاکنون ۵۰ درصد احیای بنگاه‌ها واحد‌های تولیدی محقق شده است.

وی اظهار داشت: در برخی زمینه‌ها از جمله پوشاک، آبزیان و لوازم‌التحریر ایرانی-اسلامی به طور خاص ورود می‌کنیم. مدیرعامل بنیاد برکت گفت: در حوزه لوازم‌التحریر ایرانی-اسلامی ۱۱۰ واحد را که ۷۰ واحد آن خرد و ۴۰ واحد کارگاهی بود، احیاء و راه‌اندازی کردیم.

مدنی همچنین گفت: بنیاد برکت، ۳۰ ماه در کنار فرد متقاضی چه در شغل‌های خرد، چه در مجموعه‌های بنگاهی و کارگاهی قرار می‌گیرد که با این امر نزدیک به ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=50419
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن