گیلان

۱۲۵ هزار نفر از مددجویان استان گیلان سالمند هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان گفت: بالغ بر ۱۲۵ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سالمند هستند.

به گزارش تفاهم آنلاین، عباس اهرابی، احسان به والدین و سالمندان را سفارش مؤکد قرآن دانست و گفت: رویکرد کمیته امداد ریشه دینی و اهداف این نهاد برگرفته از تعالیم انسان‌ساز قرآن است.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان با اعلام اینکه ۸۱% مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این عزیزان در طول سال از خدمات کمک‌هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین جهیزیه فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، اردوهای زیارتی، هزینه‌های نگهداری، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای بهره‌مند می‌باشند.

وی با اشاره به هفته تکریم منزلت سالمندان، گفت: هفته تکریم منزلت سالمندان از پنجم لغایت دهم مهرماه با شعار «اکرام منزلت سالمندان» با هدف ترویج و احیاء ارزش‌های اسلامی در راستای تجلیل و تکریم سالمندان با برنامه‌های متنوع اجرا گردیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان با اشاره به محورهای اصلی تکریم سالمندان، خاطرنشان کرد: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقاء فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقاء سطح عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس در آنان از جمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.

اهرابی با بیان این که این نهاد خدمات متنوعی به مددجویان سالمند تحت حمایت بر اساس نوع نیاز آن‌ها ارائه می‌کند، تصریح کرد: این نهاد در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان و همراه کردن مسئولان و مؤسسات و مراکز نیکوکاری و مشارکت حامیان و خیران خدمات بیشتری به سالمندان تحت حمایت ارائه کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های این نهاد در هفته تکریم منزلت سالمندان، بیان کرد: علاوه بر کمک های مستمر در طول سال، به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت شامخ سالمندی، مبلغ ۴ میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داده شده است که در قالب هدیه کارت و یا بسته های حمایتی و بهداشتی به این عزیزان اهداء گردیده است.

اهرابی افزود: توزیع بسته سلامت بین سالمندان و تحویل آن به درب منازل این افراد، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشت و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان از جمله دیگر خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند تحت حمایت است.

وی در پایان به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و تصریح کرد: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48136
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن