گیلانیادداشت

یادداشت خبرنگار از قدرنشناس بودن فرمانداری که در اهدای لوح تقدیر هم کوتاه نیامد……

این روزها که به مناسبت ۱۷ مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی برنامه های تجلیل مختلفی از سوی مسئولان در حال برگزاری است بعضا می بینیم که گاهی خبرنگاران مورد بی مهری دستگاه های اجرایی و حتی بعضی مسئولان قرار می گیرند.

به گزارش تفاهم آنلاین، ماجرای جالب و قابل توجه این است که بعضی خبرنگاران با کمک در برخی روابط عمومی ادارات، سعی می کنند خلاهای ناشی از نبود تخصص لازم در این حرفه را رفع کنند و بعد از مدتی کار کردن، فراموش می شوند اما برای خبرنگار فعال کار همیشه فراهم است.

نمونه بارز این مطلب خبرنگاری است که با وجود کار کردن ۸ ماهه در روابط عمومی یکی از فرمانداری های شرق گیلان به عنوان نیروی کمکی در روابط عمومی و به درخواست تلفنی خود شخص فرماندار اینک مورد بی مهری از سوی شخص ایشان قرار می گیرد تا جایی که همه خبرنگاران جلسه که تعداشان هم به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی محدود بوده، لوح تقدیر خود را از شخص ایشان دریافت کردند به جز خبرنگار موردنظر ……

نمیدانم دلیل این قدرنشناسی چیست ؟ اما این را خوب میدانم که قدرشناسی یک ویژگی اخلاقی بسیار مهم و ارزشمندی است که در کنار قدرشناسی باید «نمک نشناس» هم نباشیم و در جواب خوبی و لطف دیگری، بدی نکنیم و خبرنگاران را فقط نردبان پله های ترقی و گرفتن پست ها بالاتر ندانیم.

در آخر میخوام بگویم از نمک نشناس آزار دیدن سخت نیست و جواب خوبی ما اندک توشه ای برای آخرت است ” با آنچه خدایت داده سراى آخرت را بجوى و سهم خود را از دنیا فراموش مکن، و همچنانکه خدا به تو نیکى کرده نیکى کن….”

روزت مبارک خبرنگار

سیامک علی پناه

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=39747
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن