بانک-بیمه-بورس

گام‌های مؤثر بانک مهر ایران برای ایجاد اشتغال پايدار و توسعه روستايي

دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به اهميت نقش روستاها در توسعه اقتصادي و تأمين مايحتاج ضروري کشور گفت: امروزه توسعه روستايي تنها از طريق توجه به زيرساخت‌هاي عمراني و خدمات اجتماعي محقق نمي‌شود، بلكه نيازمند اشتغال‌زايي پايدار براي روستاييان است.

به گزارش تفاهم آنلاین، اکبری در این باره بيان داشت: روستاها مراکز مهم توليدات کشاورزي و دامپروري هستند و موضوع كاهش جمعيت روستايي و تغيير تدريجي ماهيت روستا به شهر، از مهم‌ترين چالش‌هاي جوامع در حال ‌توسعه است.
وی افزود: هدف توسعه روستایی باید ارتقا سطح درآمد و زندگي روستاييان و کشاورزان و رفع فقر با تقويت زيرساخت‌هاي مناسب توليد و تنوع‌بخشي محصولات باشد که در اين راستا ضروري است تا به اشتغالزايي، ايجاد صنايع روستايي، گسترش بازارهاي محلي، توجه به صنايع دستي و توسعه و فروش توليدات خانگي توجه شود.

اکبری ادامه داد: بانک مهر ایران در همکاری با سازمان‌ها و نهادهای حمايتي براي ايجاد توسعه پايدار، اشتغالزايي و کمك به مسكن روستايي اقدامات شايسته و مؤثري را انجام داده است.
مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار داشت: این بانک با هدف کمک به اشتغالزایي و توانمندسازي نيازمندان به‌ويژه در مناطق روستايي و كمتر برخوردار كشور بيش از ۳۲۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش ۲۲هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به مددجويان تحت پوشش کميته امداد پرداخت کرده است.
وی افزود: همچنین در همکاری با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام خميني (ره) براي ايجاد اشتغال پايدار در حوزه هاي کشاورزي و پرورش دام سبک تقريباً ۸۵ هزار فقره تسهيلات به مبلغ ۱۳ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال توسط بانك مهر ايران پرداخت شده است.
اکبری با اشاره به اهمیت توجه به تأمین و مقاوم‌سازی مسکن روستايي بيان داشت: يکي از عوامل مهم در توسعه و عمران روستاها مسکن مناسب است كه عامل مهم و محوري در كيفيت زندگي افراد و گروه‌ها در نواحي مختلف قلمداد مي‌شود.
وی ادامه داد: بانک مهر ایران در همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامي گام‌هاي مؤثري را براي تأمين مالي هزينه‌هاي بهبود و مقاوم‌سازي مسکن روستايي برداشته است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: بر اساس این همکاري، به افراد واجد شرايط معرفي شده توسط بنياد در مناطق روستايي و به‌منظور کمك به احداث و تكميل مسكن در سراسر كشور تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت مي‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: با تعاملات صورت گرفته میان بانک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی براي ساخت بالغ بر ۲۲ هزار واحد مسکوني، تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت مي‌شود که تا كنون بيش از ۷هزار فقره آن پرداخت شده است.

اکبری بیان داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای مسئوليت‌ اجتماعي خيرخواهانه خود، تامين مالي براي ساخت ۱۰۰ باب واحد مسکونی در استان‌های سیل زده کشور را تقبل کرد. به همین منظور ۴۰ واحد در استان لرستان، ۳۰ واحد در استان گلستان و ۳۰ واحد در استان خوزستان ساخته شده و به مددجويان تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) تحويل داده شده است.

وی درباره طرح اعطای بیمه بازسازی و تجهيز ۵۰۰هزار خانه روستایی نیز گفت: بانک مهر ایران براي اولين بار در کشور با هدف تسريع و تسهيل جبران خسارت‌هاي ناشي از وقوع بلاياي طبيعي مانند سيل و زلزله در روستاهاي کشور، توجه خود را بر روي بيمه حوادث منازل مسکوني معطوف كرده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده به هنگام وقوع يک حادثه مانند سيل و زلزله، دولت و نهادهاي وابسته در گام اول به دنبال رفع نيازهاي اوليه اقشار آسيب ديده و تأمين خوراک، پوشاک و اسكان موقت آنان است و مسائل مربوط به احداث و بازسازي منازل هموطنان در گام دوم قرار مي‌گيرد كه معمولاً با وقفه چند ماهه و پس از تأمين مايحتاج ضروري اوليه آسيب‌ديدگان اتفاق مي‌افتد.
اکبری گفت: به همین دلیل بانک قرض‌الحسنه مهرایران با توجه به اينکه بيمه منازل روستايي به‌عنوان راهکاري براي مديريت بحران و مُسكني براي كاهش دردهاي ناشي از حوادث طبيعي است، در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي خود اقدام به بيمه ۵۰۰هزار منزل مسكوني بيش از ۹هزار روستاي سه استان سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و ايلام كرد تا همزمان با گام اول دولت و نهادهاي مربوطه براي تأمين مايحتاج مورد نياز مردم، گام دوم نيز با هدف كاهش آلام و فشارهاي رواني ناشي از حادثه توامان برداشته شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49008
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن