ورزشی

«کیتاروویچ» به عضویت کمیسیون میزبانان آتی کمیته بین‌المللی المپیک درآمد

رییس جمهوری پیشین کرواسی که به‌تازگی به عضویت کمیته بین المللی المپیک درآمده است، به توصیه «توماس باخ» رییس این نهاد به عنوان عضو کمیسیون میزبانان آتی رقابت‌های المپیک منصوب شد.

به گزارش ایرنا، «کولیندا گرابار کیتاروویچ» جانشین «میکائلا کوجوآنکو جاورسکی» فیلیپینی در این کمیسیون می‌شود؛ کمیسیونی که سال گذشته در جریان نشست کمیته جهانی در لوزان سوئیس ایجاد شد.

نقش کمیسیون میزبانان آتی کمیته بین المللی المپیک این است که با ایجاد تمایل و علاقه در شهرها، مناطق، کشورها و کمیته‌های ملی المپیک به بازی‌های المپیک، شرایط گفتمان دنباله‌دار را فراهم آورد.

کیتاروویچ یکی از پنج عضو کمیته بین المللی المپیک است که از سوی کمیته اجرایی این نهاد در ۱۷ جولای انتخاب شد.

کیتاروویچ پس از این انتصاب بر اهمیت ورزش در مقابله با چالش های پیش روی جهان تاکید کرد.

کمیته بین المللی المپیک یک سازمان جهانی مستقل و غیرانتفاعی است که از داوطلبانی تشکیل شده که نسبت به بنا نهادن جهانی بهتر از طریق ورزش متعهد هستند.

این نهاد بیش از ۹۰ درصد درآمد خود را به جنبش‌های ورزشی گسترده‌تر اختصاص می‌دهد و این بدان معنا است که روزانه معادل ۳.۴ میلیون دلار آمریکا نصیب ورزشکاران و سازمان‌های ورزشی سرتاسر جهان می‌شود.

کیتاروویچ در جریان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و نایب قهرمانی کرواسی پس از شکست برابر فرانسه قهرمان، با ژست‌ها و ابراز هیجانات خود از عملکرد ملی‌پوشان کرواسی، به سوژه رسانه‌ها بدل شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=37017
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن