کارآفرینی

 کوچینگ و مزایای آن در کسب و کارها

کوچینگ یا همان مربی کار بلد که تنها برای یک تیم ورزشی متداول است ،یکی از آیتم های مهم و تاثیر گذار در موفقیت کسب و کارهاست. کوچینگ (Coaching) که به معنای مربی گیری است و از جمله اصطلاحات پر تکرار این روزهای دنیای کسب و کار است. شرایط پرتلاطم و غیرقابل پیش ببینی دنیای اقتصاد، شرایط را برای کسب و کارها بسیار پیچیده تر از قبل نموده است. از اینرو توسعه ی مهارت های فردی و گروهی در صاحبان کسب و کار می تواند شرایط را برای رسیدن به اهداف اقتصادی کمی مساعدتر نماید.

از مزایای کوچینگ کسب و کار غافل نشوید

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و چه در حال برنامه ریزی برای راه اندازی آن، در هر شرایطی نباید از مزایای کوچینگ کسب و کار غافل شوید. اگرچه قالب افراد بر این عقیده اند که راه اندازی کسب و کار یک کار فردی است، اما بی تردید، داشتن یک مربی با تجربه و کار بلد از واجبات است. در گام اول کوچینگ ها به ما کمک می کنند که چگونه با کمترین بودجه کسب و کارمان را راه اندازی نماییم.  همه ی کسب و کارها میل به افزایش درآمد بیشتر دارند و مطمئنا رسیدن به درآمد بیشتر یک شبه اتفاق نمی‌افتد و قطعا به یک برنامه ‌ریزی حرفه ‌ای و قوی و سنجیده نیاز دارد. در بیزینس کوچینگ، مربی کسب ‌و کار به شما کمک می‌کند تا ابتدا جایگاه خودتان را ارزیابی نمایید. بنابراین براساس تحلیل‌ های انجام شده، اشتباهات شما مشخص می‌شود و مواردی که نیاز به اصلاح دارد، تقویت می شود.

اما، چرا بیزینس کوچ …

افرادی که کار کوچینگ کسب و کار را انجام می دهند،  قصد دارند تا دانش و تجربه خود را در راه رشد و توسعه ی دیگر کسب و کارها به کار ببرند. در حالی که در دنیای امروز با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می توانید اطلاعات و توصیه های بسیاری در راستای بهبود کسب و کارتان بیابید اما باید بدانید که بیشتر آنها تخصصی بوده و برای مورد خاص کسب و کار شما قابل استفاده نخواهد بود. اما با کوچینگ کسب و کار شما می توانید به صورت اختصاصی مشاوره و توصیه دریافت کنید و شرایط تضمین شده ای را برای بهبود کسب و کارتان پیش رو داشته باشید. یک بیزینس کوچ حرفه ای می‌تواند منحصرا توصیه‌هایی اختصاصی برای کسب و کار شما ارائه دهد. توصیه‌ها یی مختص شما، مشتریان، محصولات، خدمات و موقعیت تجاری شما آن هم بصورت کاملا حرفه ای. در واقع بیزینس کوچ یک منبع اطلاعاتی و غنی از تجربه است که در فاکتورهای متغیر اقتصادی با راهنمایی های درست هر گونه خطر احتمالی را از کسب و کارتان دور می کند. نقاط قوت و ضعف شما را شناسایی می کنند تا بتواند با ایجاد یک چشم انداز مناسب موفقیت کسب و کار شما را مخصوصاً از لحاظ مالی تضمین کند.

کوچینگ کسب و کار
کوچینگ کسب و کار

متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کارها با بریز و بپاش‌های بی‌‌برنامه، تبلیغات بی‌هدف و هزینه کردن زیاد، به دنبال افزایش درآمدند. در حالیکه برای افزایش درآمد باید بسیار هوشمندانه تر عمل کرد و این کار تنها بوسیله ی یک بیزینس کوچ حرفه‌ ای به شما منتقل می‌شود. البته خلاء وجود یک بیزینس کوچ در مدیران تازه‌ کار و استارت آپ ‌های کم تجربه به مراتب پر‌رنگ‌ تر است.

استخدام بیزینس کوچ ، بهترین تصمیم حرفه ‌ای

مدیرعامل اسبق گوگل اریک اشمیت بیان می کند: “استخدام بیزینس کوچ ، بهترین تصمیم حرفه ‌ای من بوده، البته اعتراف می‌کنم که کار دشوار و چالش ‌برانگیزی بود، چرا که به عنوان مدیرعامل یک شرکت موفق که روز به روز در حال پیشرفت و بزرگ ‌تر شدن بود، نیازی به یک بیزینس کوچ نمی‌دیدم تا این که یکی از اعضای هیئت مدیرۀ گوگل مرا متقاعد کرد و در نهایت از نتیجه شگفت‌ انگیز کوچینگ کسب و کار مرا شگفت ‌زده کرد.” جملات جالبی است که حتی مدیرعامل گوگل اینچنین وجود یک بیزینس کوچ را عامل موفقیت روز افزون خود می داند و نتایج شگفت انگیز رهنمودهای یک بیزینس کوچ را تاثیر گذار می داند.

کوچینگ مناسب در کسب و کار

کوچینگ مناسب و کارآمد در کسب و کارها شرایط زیر را برایتان فراهم می نماید. با  ایجاد یک چشم‌ انداز عالی و هدف ‌گذاری دقیق مسیر راه را برایتان روشن تر و قابل دسترس تر می نمایند و البته ترسیم یک نقشه راه شفاف و حرفه‌ ای سعی در بهبود و ارتقای مهارت‌های فردی و کاری شما دارد. بهره وری شما و کسب و کارتان را افزایش می دهد و با افزایش اعتماد به نفس شما، کسب و کارتان را برای رویاروئی مشکلات آینده و اتفاقات آینده آماده می سازد و ازهمه مهم تر ،شرایط یک  تیم‌سازی قوی را برایتان تسهیل می نماید.

شما هم به عنوان یک استارت آپ جوان و یا صاحب یک کسب و کار هر چه سریع تر دست به کار شوید و از مزایای خدمات کوچینگ حرفه ای بهره مند شوید و نقاط کور خود را شناسایی کنید تا مسیر موفقیت تان بیش از قبل هموار گردد.

 

مهندس امین رشیدی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79870

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن