کارآفرینی

عبدالملکی: کمیته امداد 500 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از برنامه ریزی برای ایجاد پانصد هزار فرصت شغلی خانگی و روستایی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، حجت‌اله عبدالملکی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی برای ایجاد اشتغال در کردستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ‌ایران در فاز اول آن که سال ۵۷ رخ داد یک انقلاب سیاسی و دینی تمام عیار بود که باعث احیای دین شد و فقاهت شیعه و سنی را تقویت کرد.

وی افزود: متأسفانه در حوزه اقتصادی هنوز شاهد یک انقلاب نیستیم، چرا که هنوز انقلاب ما اقتصادی نیست و نظامات اقتصادی ما همان نظامات قبل از انقلاب است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: محور انقلاب اقتصادی تولید است و استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی می‌تواند قدرت اقتصادی ما را به رخ مردم دنیا بکشاند.

وی افزود: کارآفرینان ستون‌های اصلی انقلاب اقتصادی هستند و کشور ما به دو میلیون کارآفرین نیازمند است که با احتساب ۴۰۰ هزار نفر کارآفرینی کنونی در کشور باید زمینه اشتغال و کارآفرینی برای یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر ایجاد شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تصریح کرد: کمیته امداد از یک خیریه بزرگ به نهاد حاکمیتی رفع فقر تبدیل شده است و در این راستا یک و نیم میلیون نفر نیازمند بیکار مستعد اشتغال در کشور داریم که به تنهایی قادر نیستیم برای همه آنان ایجاد اشتغال کنیم، لذا با همکاری سپاه می‌خواهیم یک جهش بزرگ در بحث تولید ایجاد کنیم.

عبدالملکی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: قرار است که ۱۱ هزار شغل از مجموع ۲۱۰ هزار شغل مقرر در ۹ استان پایلوت کشور تا پایان سال جاری ایجاد شود که از سپاه استان کردستان جهت این همکاری و به عنوان هفتمین استان پایلوت کشور تشکر ویژه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مشاغل خرد خانگی و روستایی را ساماندهی خواهیم کرد، بیان کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

معاون اشتغال کمیته امداد کشور گفت: کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در ایجاد اشتغال توانسته است از سال ۹۰ تا ۹۶، یک میلیون و ۴۰۰ هزار شغل معادل یک پنجم اشتغال کشور را ایجاد کند.

عبدالملکی افزود: در این شرایط که همه مردم مشکل اقتصادی دارند با ایجاد اشتغال پایدار می‌توان نان را بر سر سفره محرومین آورد و اعتقاد راسخی به کردستان داریم و از هرجایی که بتوانیم به پیشرفت و آبادانی این دیار کمک خواهیم کرد.

معرفی جوانان مولد اشتغال؛ اولویت مهم اقتصاد مقاومتی

سردار محمد زهرایی-رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: معرفی و شناساندن جوانانی که پای در عرصه تولید و اشتغال گذشته‌اند، یکی از اولویت‌های مهم در میدان جهاد اقتصادی و عرصه اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: فضا برای سرمایه‌گذاری و اشتغال جوانان باید هموار و موانع اشتغال‌زایی جوانان نیز مرتفع شود.

زهرایی با اشاره به اینکه عرصه مبارزه امروز، متفاوت‌تر از دوران دفاع مقدس است، افزود: امروز جوانان تلاشگر گروه‌های جهادی عرصه جهاد اقتصادی هستند که در این راستا باید این جوانان را حمایت و پشتیبانی کنیم تا در این میدان کارزار همچون دوران دفاع مقدس پیروز میدان شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اعلام اینکه عرصه دفاع مقدس نوین نیاز به یک باز تعریف جدید دارد، بیان کرد: در این راستا باید تولیدکنندگان و کارآفرینان به ویژه قشر جوان را با استفاده از فضای مجازی، رسانه‌های گروهی و صداوسیما به تمام افراد جامعه بشناسانیم.

وی افزود: پرداختن به جوانی که زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کرده است؛ کمتر از پرداختن به مسئله موشکی کشور نیست.

زهرایی ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه بسیج سازندگی کشور و کمیته امداد در کنار هم قرار می‌گیرند تا با بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های خود، زمینه شکوفایی بخش اشتغال محرومان در استان کردستان را فراهم کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، جامعه هدف کمیته امداد را مظلوم‌ترین، مستضعف‌ترین، محروم‌ترین و با عزت‌ترین مردم دانست و بیان کرد: کار کردن برای این قشر محروم برای ما هم عزت، شرف و آبرو و ذخیره برای آخرت را می‌آورد.

وی بیان کرد: کار کردن در سنگر ایجاد اشتغال برای محرومان یک کار بسیار متعالی است، چه خوب است که ما در این سنگر در کنار هم قرار گرفته‌ایم و امیدواریم بتوانیم به حل مشکلات این عرصه کمک کنیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=60907
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن