گزارش

کشف محموله بزرگ مواد مخدر شیشه توسط گمرک

معاون گمرک ایران گفت: محموله 570کیلو گرمیِ” مخدر شیشه” که به صورت کاملا حرفه ای در جداره تانکر حمل سوخت افغانستانی جاسازی شده بود توسط مامورین گمرک ماهیرود در استان خراسان جنوبی کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ فریده زبیدی معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در راستای بالارفتن حساسیت از حیث احتمال افزایش جاسازی های حرفه ای موادمخدر، لزوم تقویت گمرکات مرزهای شرقی، در دستور کار گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و اخیراً اقدامات قابل توجهی در زمینه تهیه و استقرار دستگاههای ایکس ری و افزایش تعداد سگ های مواد یاب انجام شده است.

وی افزود: امروز کارکنان و ماموران گمرک ماهیرود با توجه به حساسیت های اعلامی و آموزش های تخصصی ، با احتمال جاسازی مواد مخدر در داخل تانکر حمل سوخت به رانندگی تبعه افغانستانی، بررسی از این کشنده و تانکر سوخت را در دستور کار قرار دادند و متوجه جاسازی حرفه ای مواد در داخل تانکر خالی می شوند.

زبیدی در ادامه گفت: با همکاری بخش های مختلف گمرک ماهیرود و هماهنگی با ستاد گمرک ایران، بدنه تانکر حمل سوخت با برش های تخصصی مورد کنترل قرار می گیرد و در مجموع 570 بسته یک کیلوگرمی معادل 570 کیلوگرم ماده مخدر مت‌آمفتامین ( شیشه ) کشف می شود.

معاون حقوقی و نظارت گمرک افزود: پس از هماهنگی با مرجع محترم قضایی و تنظیم صورتجلسه کشف، مواد مخدر مکشوفه توزین و همراه با متهم و تانکر مربوطه به نمایندگان پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل شد.

زبیدی در ادامه با اشاره به لزوم تجهیز مبادی رسمی کشور به دستگاههای ایکس ری و سگ های مواد یاب اعلام کرد: ساختار سازمانی گمرکات اجرایی کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیازمند اصلاح و بازنگری بوده و انشاالله در صورت به کارگیری نیروهای متخصص بیشتر، متعهد و آموزش دیده، نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

وی در پایان افزود:محموله 570کیلوگرمی شیشه ی کشف شده یکی از بزرگترین کشفیات گمرک بوده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=83323
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن