اقتصادیبانک-بیمه-بورس

کسب ۱۳۳ میلیارد تومان سود تجارت‌نو از دل حوادث ۹۸

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی؛ در اقدامی نو همایش سالانه مدیران بیمه تجارت‌نو همزمان با چهارمین سالروز تاسیس این شرکت به‌صورت مجازی برگزارشد که کسب سود ۱۳۳ میلیارد تومانی در شرایط سخت اقتصادی و پرداخت خسارات سنگین سیل و زلزله به عنوان مهمترین دستاورد کارنامه کاری ۹۸ مطرح گشت.

باز خوانی فصل ۹۸

مدیر عامل تجارت‌نو بازخوانی عملکرد سال گذشته را اینگونه آغاز کرد که؛ ۹۸ سال سختی برای شرکت بود، سیل آغازگرآن و شیوع ویروس کرونا پایان دهنده این سال بود. به تابع قرارداد منعقده با کمیته امدام امام خمینی (ره) در ۲۴ استان درگیر سیل شده و نزدیک به ۶۰ هزار پرونده خسارت تشکیل شد. با این حجم از پرونده و خسارت برخی از دوستان متصور شدند که مجموعه نوپای تجارت‌نو از عهده این مهم برنخواهد آمد. ولیکن در چنین فضای به عنوان اولین شرکت خسارت‌ها را ارزیابی و نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان بدون ذره ای تنش در روند جاری شرکت، پرداخت شد.

نیما نوراللهی در شرح دیگر حوادث رخ داده موجب به خسارت گفت: بعد از سیل چند زلزله را پشت سرگذاشتیم، همچنین در اغتشاشات آبان ماه به واسطه بیمه نامه‌های صادره برای بانک تجارت و پست بانک نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت شد و در پایان هم شیوع کرونا که که بارمالی خود را دارد. مهم این است که بیمه تجارت‌نو با همه جوان بودنش درنتیجه همت، همکاری و پشتکار از پس همه این موضوعات سربلند بیرون آمد.

 وی تاکید داشت : در کنار مدیریت خسارت‌ها از سرمایه گذاری و پرتفوی غافل نشدیم. شرکت سال ۹۶ را با پرتفوی حدود ۹۴ میلیارد تومان به پایان رساند و با این رقم  سه دهم سهم بازار را به خود اختصاص داد. در پایان سال ۹۷ این عدد به نزدیک ۳۰۰ میلیارد تومان  و در انتهای سال ۹۸ نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان شد یعنی ۶ برابر بیشتر ازسال ۹۶ و ۲ برابر سال ۹۷٫

جمعی از بهترین ها

پیوستن بیمه گذاران بزرگ به خانواده تجارت‌نو در نوع خود از جمله رویدادهای مهم این سال بود که نوراللهی در اشاره به آن اظهار داشت: دانشگاه پیام نور، سازمان بورس، تمدید قرار داد شرکت انتقال گاز، پرشیا خودرو، خودروسازی سایپا، صنایع آذر آب، دانشگاه شهید چمران اهواز، دو وزارت راه و کار از جمله بیمه گذران جدید شرکت هستند که درحوزه جذب پرتفو موفقیت چشمگیری است.

مدیر عامل تجارت‌نو  همچنین با ارزیابی مثبت عملکرد واحدهای مختلف فنی عنوان داشت : درحوزه منابع نیز سال گذشته ۱۱۲ نفرجذب و ۸ میلیارد تومان وام پرداخت شد.

از وعده تا عمل

نوراللهی در بخش دیگری از سخنان خود یاد آوری کرد؛ در آغاز سال ۹۸ قول و قرار های گذاشتیم که با همت مدیران و همکاران سراسر کشورمحقق گشت، اتفاق مبارکی که ماحصل آن امروز درسامانه کدال قابل مشاهده است.

وی با تقدیر از حمایت صددرصدی هیئت مدیره در طی مسیر موفقیت شرکت افزود: به عنوان اولین شرکت بیمه‌ای که صورت‌های مالی منتهی به سال مالی ۹۸ را منتشر کرده ارقام درخشانی داریم. درپایان سال ۹۷ معادل ۳۷ میلیارد تومان سود شناسایی کردیم، این رقم سال گذشته به ۱۳۳ میلیارد تومان رسید که  ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته آن است. می‌توان گفت به طور تقریبی ۸۰ درصد سرمایه را سود کرده ایم.

… وآینده

نوراللهی در شرح سرفصل برنامه‌های سال جاری وصول مطالبات را از مهمترین آنها برشمرده و گفت: بزرگترین ریسک بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری ریسک نقدینگی است. هرقدر در وصول مطالبات تاخیر شود زیان قابل توجهی متوجه شرکت خواهدشد.

وی همچنین با تاکید بر تحقق بودجه طلایی شعب و ادامه روند آموزش درسال جاری خطاب به خانواده جوان تجارت‌نو اظهار داشت: از سیل و زلزله درحالی گذشتیم که ۱۰۰ میلیارد تومان فروش بیشتری نسبت به ۹۷ حاصل شد. این دستاورد از سوی حکایت از توانمندی مجموعه دارد و از سوی مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند. در سال ۹۹ باید سودی بیش از افزایش ۱۰۰ میلیارد تومانی کسب کنیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=22582
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن