بانک-بیمه-بورس

کریمی: بهره‌وری ثمره بازار آزاد است و ارتقاء بهره‌وری به صورت دستوری امكان‌پذیر نیست

دکتر سیدمحمدکریمی در پنجمین عصرانه بهره‌وری با موضوع "بهره‌وری در صنعت بیمه؛ چالش‌ها و راهکارها" ضمن اشاره به بالا بودن قیمت تمام شده مدیریت در کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون و لزوم هم‌اندیشی بین دولتمردان، بیمه‌گران و محققین، بر ضرورت آسیب‌شناسی گذشته و تعیین چشم‌انداز آینده در صنعت بیمه تأکید کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران، تسلط بر مباحت علمی، استفاده از سیستم کارت امتیازی متوازن، استقرار سیستم های ارزیابی عملکرد، استفاده از مدل تعالی سازمانی، شاخص سازی، برنامه‌ریزی و مدیریت هزینه را از مهمترین عوامل ارتقاء بهره‌وری برشمرد.

وی افزود: قیمت تمام شده مدیریت در كشور بالا بوده است، بنابراین نیازمند به بهره وری هستیم. برای ارتقای بهره وری باید عوامل درون سازمانی و برون سازمانی مدنظر قرار بگیرد. شركت های بیمه باید مسلط به دانش روز شوند. سیستم های نوین باید در این شركت ها مستقر شوند. ارزیابی عملكردی و نظام های تعالی باید مورد توجه قرار گیرند. اینها همه در جهت نیل به بهره وری است. در مدل EFQM نقطه بهبود به جای نقطه ضعف مطرح می شود. نقدها باید منصفانه و دقیق باشد.

دکتر کریمی در ادامه با اشاره به جایگاه بهره وری درکشور ضمن تأکید بر اهمیت تنظیم‌گری و نظارت در صنعت بیمه بیان داشت: وقتی پای دولت در كار بیمه است، بهره وری معنا ندارد. بهره وری در بازاریابی و بازار آزاد معنا دارد. بهره وری دستوری معنا ندارد.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در بیان موانع بهره‌وری به انعطاف ناپذیری بازار کار به دلیل ناکارآمدی و نبود بعضی قوانین و مقررات پویا، عدم ارتباط بین توسعه نظام آموزشی و نیازهای شرکتی، وجود نیروی کار مازاد و عدم پویایی نیروی انسانی مخصوصا در شرکت‌های دولتی، پایین بودن دانش تخصصی در نیروی انسانی و پایین بودن توان رقابتی در بنگاه‌ها اشاره کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46963
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن