انرژی

کاهش واردات نفت خام توسط چین

بارگیری نفت خام به مقصد چین در ماه اوت ۷.۹۳ میلیون بشکه در روز گزارش شده که کمتر از ۸.۲ میلیون بشکه ثبت شده در ماه جولای و متوسط ۱۱.۸۷ میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم سال جاری میلادی است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، این خوش بینی در بازار نفت خام به وجود آمده که تقاضا از بحران همه‌گیری ویروس کرونا خارج شده و رو به افزایش است، بنابراین تولیدکنندگانی که قبلاً تولید خود را کاهش داده بودند حالا نفت بیشتری وارد بازار می کنند.

در حالی که شواهد لازم برای حمایت از این دیدگاه وجود دارد که تقاضا نسبت به سه ماهه دوم سال جاری میلادی یعنی زمان اوج قرنطینه‌ های مربوط به کرونا بسیار بالاتر رفته ولی هنوز هم مشخص نیست این افزایش تقاضا آنقدر قوی باشد که بتواند افزایش عرضه نفت را جذب کند.

بیشترین خوش بینی از بهبود بازار نفت در آسیا مخصوصا چین، بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا، ناشی می شود که ارقام واردات آن در ماه‌های اخیر رکورد زده است.

تخمین زده می شود واردات نفت چین در ماه اوت باز هم بالا بوده و به 12.1 میلیون بشکه در روز برسد. این رقم کمی بالاتر از 12.08 میلیون بشکه در روزی است که در ماه جولای وارد شده بود ولی از رکورد 12.94 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن کمتر است. این ارقام وابستگی بازار نفت خام به چین را نشان می‌دهد.

البته بیشتر افزایش واردات چین در ماه‌های اخیر نتیجه خرید فرصت طلبانه نفت توسط این کشور طی جنگ قیمت بین عربستان و روسیه در ماه‌های مارس و آوریل و سقوط قیمت نفت است. پالایشگاه های چین از سقوط قیمت نفت به پایین ترین رقم طی 22 سال گذشته استفاده کردند و بشکه های نفت جهان را در اختیار گرفتند.

این نفت از اواخر ماه مه وارد چین شده و آنقدر زیاد بوده که نفتکش‌ها مجبورند تا 4 هفته برای تخلیه بار خود در بنادر چینی منتظر بمانند.

با این فرض که این محموله ها در ماه سپتامبر تخلیه می شوند، واردات نفت چین در ماه سپتامبر هم رقم بالایی خواهد داشت حتی اگرخرید نفت خام جدید کاهش یافته باشد.

بارگیری نفت خام به مقصد چین در ماه اوت 7.93 میلیون بشکه در روز گزارش شده که کمتر از 8.2 میلیون بشکه ثبت شده در ماه جولای و متوسط 11.87 میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم سال جاری میلادی است.

اطلاعات نشان می دهد نفت خامی که طی ماه های اخیر به سمت چین سرازیر شده، پس از ماه اکتبر کاهش خواهد داشت و به سطح معمول باز می گردد.

گرچه واردات نفت چین همچنان بالاتر از 10 میلیون بشکه در روز خواهد بود ولی بازار نفت خام دو میلیون بشکه از تقاضای خود را از دست خواهد داد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43657
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن