انرژی

کاهش صادرات گاز روسیه با سقوط تقاضا

همه‌گیری ویروس کرونا و زمستان گرم‌تر از حد متوسط در اروپا صادرات گاز طبیعی روسیه را ۱۶ درصد در سال جاری میلادی کاهش خواهد داد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از تسنیم به نقل از راشا تودی، آژانس اعتبارسنجی ملی روسیه هشدار داد همه‌گیری ویروس کرونا و زمستان گرم‌تر از حد متوسط در اروپا صادرات گاز طبیعی روسیه را 16 درصد در سال جاری میلادی کاهش خواهد داد.

پیش بینی‌های این آژانس نشان می‌دهد تقاضای جهانی برای گاز طبیعی احتمالاً 4 تا 5 درصد در 2020 نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت که بیشترین کاهش را طی 11 سال گذشته نشان می‌دهد.

کاهش تقاضا در شرایطی صورت می‌گیرد که تلاش‌ها برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا ادامه داشته و کشورهای اروپایی انتظار یک زمستان گرم را دارند. در نتیجه بازار انرژی روسیه 6.4 کوچک خواهد شد. این رقم برای کل جهان برابر با 5 درصد است.

روسیه در 9 ماه اول سال جاری میلادی 500 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی تولید کرده که به معنای هشت درصد کاهش تولید نسبت به سال گذشته است. متوسط تولید روزانه هم 15 درصد پایین آمده که بیشتر نتیجه کاهش تولید شرکت گازپروم، اصلی‌ترین صادرکننده گاز روسیه بوده است.

در حالی که انتظار می‌رود صادرات گاز روسیه بین 15 تا 16 درصد در کل سال جاری میلادی کاهش یابد، تحلیل‌گران تخمین می زنند این رقم در 2021 بهبود یافته و به سطح قبل از بحران کرونا یعنی 220.2 میلیارد فوت مکعب برسد. افزایش تقاضا از طرف چین، بزرگترین وارد کننده گاز دنیا، و همچنین سایر بازارهای آسیا باعث رشد صادرات گاز روسیه خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=50891
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن